Bódis, ZoltánPál, Andrásné2017-04-262017-04-262017-04-26http://hdl.handle.net/2437/238551Szakdolgozatom a népmesék óvodai anyanyelvi nevelésben betöltött szerepével foglalkozik. Szakirodalmi részének feldolgozásával első hipotézisemet szeretném alátámasztani, mely szerint a népmese az anyanyelvi és kommunikációs nevelés egyik fő eszköze. Ismertetem a huszadik század végén született legismertebb nyelvelsajátítási elméleteket, majd a nyelv és a gondolkodás összefüggéseiről írok, továbbá részletezem a beszéd fejlődését óvodáskorban. Ezek után taglalom az óvodai anyanyelvi nevelés célját, feladatait, megvalósulásának lehetőségeit. Majd neves szakemberek írásai alapján arra a kérdésre keresem a választ, hogy miért épp a népmeséket válasszuk, s rátérek a népmesék anyanyelvi és kommunikációs nevelésben betöltött szerepére. Tárgyalom a meseválasztás kérdéseit az óvodában, végül részletezem a mese feldolgozásához szorosan kapcsolódó módszereket. Munkám második felében lakóhelyem, Tiszakóród óvodájában végzek többrétű kutatást, melyben a két ott dolgozó óvodapedagógussal végzett interjú keretében, illetve egy szülőknek szóló kérdőív segítségével vizsgálom további hipotéziseim helyességét.51humesenépmesenyelvelsajátításgondolkodásTiszakóródóvodai nevelésanyanyelvi nevelésA népmese jelentősége az óvodai anyanyelvi és kommunikációs nevelésbenDEENK Témalista::Neveléstudomány