Tóth, NorbertGyőri, Zsófi2025-06-122025-06-122025-04-09https://hdl.handle.net/2437/391585A nemzetközi szakirodalom "parental involvement" terminust használják a szülők intézményi bevonódásával, szerepvállalásával kapcsolatban. Ebben a szakdolgozatban egyrészt a fogalom letisztázására kerül sor, valamint az ezen értelmi keretek alapján empirikus kutatásban kerestük arra a választ, hogy a gyermekek óvodai beilleszkedésének és az egyes óvodai tevékenységekben való aktív és eredményes részvételnek milyen összefüggési vannak a szülői bevonódással kapcsolatban. A kutatás három Nyírségi óvodában történt. A kutatás kvantitatív és kvalitatív is egyben. Az óvodapedagógusokkal kérdőívet töltöttünk ki, összesen 32 darab kitöltés érkezett. A szülőkkel pedig félig strukturált interjúk kerültek rögzítésre, összesen 12 darab. A kutatás során választ kaptunk arra, hogy a roma és/vagy hátrányos helyzetű gyermekek szülei milyen rálátással bírnak az óvodai neveléssel kapcsolatban.83huóvodaszülő bevonódáshátrányos helyzetű gyermekSzülői bevonódás az óvodai életbeNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.