Hajnal, ZsoltTeisler, Erika2023-06-022023-06-022023-06-02https://hdl.handle.net/2437/354553Dolgozatom témájának kiválasztása során elsődleges szempont volt, hogy a fogyasztóvédelmi jog olyan területét kívántam vizsgálni, mely személyes meggyőződésem szerint annak egyik legjelentősebb vívmánya. A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tilalma egy elsődleges védvonal, melyet az idők során észlelt, a fogyasztók érdekeit leginkább sértő kereskedelmi magatartások elleni fellépés folyamata hozott létre. Jelentősége, és sokrétűsége okán fenti téma azonban szükségessé tette, hogy kijelölésre kerüljön egy olyan konkrét szegmens, mely a dolgozat keretei között részletesebben bemutatható, vizsgálható. A reklám szerepének kérdése felkeltette érdeklődésem, hiszen a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokat érintő hatályos jogi szabályozás alapján a reklám több esetben is a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat eszközeként jelenik meg. Figyelmem az egyik legérzékenyebb fogyasztói csoport, a gyermekek felé irányult, amely fokozottan érzékeny a reklám hatásaira, így esetében a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalma különösen meghatározó vívmány. A dolgozat célja bemutatni a reklám jelentőségét mindennapjainkban, annak hatását a gyermekekre, a gyermekek védelmét ezen szempontból szolgáló vonatkozó hazai jogi szabályozás leglényegesebb elemeit, különös tekintettel a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának érvényesülésére, utóbbit a Gazdasági Versenyhivatal gyakorlatán keresztül vizsgálva, és a témát érintő aktualitás szemléltetése érdekében kitér az új Reklámetikai Kódexre is.37hureklámtisztességtelen kereskedelmi gyakorlatgyermekA gyermekek és a reklám - fókuszban a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tilalmának egyes kérdései--DEENK Témalista::Jogtudomány