Hallgatói dolgozatok (Statisztikai és Módszertani Intézet)
Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez
Böngészés
Hallgatói dolgozatok (Statisztikai és Módszertani Intézet) Szerző szerinti böngészés "Bakó, Mária"
Megjelenítve 1 - 1 (Összesen 1)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Hátrányos helyzetű tanulók oktatása a Covid-19 járvány okozta iskolabezárás idejénTóth, Nikolett Anita; Bakó, Mária; DE--Gazdaságtudományi KarAz online tanulás számos előnnyel jár a diákok számára, mivel ez a fajta tanulás sokkal rugalmasabb, de felmerül a kérdés, hogy a valóságban tényleg tudott-e mindenki otthonról online tanulni Covid-járvány idején? Volt-e megfelelő eszközük és internetelérésük? Sajnos ma is rengeteg hátrányos helyzetű család él Magyarországon, olyanok, akik nem rendelkeznek olyan anyagi helyzettel, hogy ilyen eszközöket és internetelérést tudjanak biztosítani családjuknak, de akkor ilyen körülmények között, ezek a gyerekek hogyan tudtak megfelelő oktatást kapni a járvány alatt? Szakdolgozatomban ezekre a kérdésekre keresem a választ mind a diák, mind a tanár szemszögéből, de előtte kicsit belemélyedek a digitális megosztottság, digitális elmaradottság témájába is. Azt is fogom elemezni, hogy a hátrányos helyzetben lévő tanulók mennyire vannak benne a digitális oktatás világban, és hogyan sajátították el ezalatt az anyagokat, milyen felszereltségeik vannak, és hogy mennyire lehetnek lemaradva átlag társaiktól. Egy átlag tanulónak nagyon megterhelő volt az online tanítás időszaka, mert hiába láthatták és hallhatták az oktatókat, az mégsem váltja ki a személyes kontaktust. A hátrányos helyzetű tanulóknak, és azoknak, akik nem rendelkeznek megfelelő eszközökkel még nehezebb dolguk akad, hiszen ők még digitálisan sem tudnak kapcsolatot tartani, így elmondhatjuk, hogy ebben az időszakban elszakadtak a tanítási intézménytől és a tanároktól, szóval ezen a téren is keletkezett egy digitális megosztottság.