Hallgatói dolgozatok (Marketing és Kereskedelem)
Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez
Böngészés
Hallgatói dolgozatok (Marketing és Kereskedelem) Szerző szerinti böngészés "Albert, Zsófi"
Megjelenítve 1 - 1 (Összesen 1)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Növényi tejhelyettesítő italokkal kapcsolatos fogyasztói szokások vizsgálataAlbert, Zsófi; Fehér, András; DE--Gazdaságtudományi KarA mindennapi étkezéseink során jelentős szerepet tölt be a tej, illetve az abból készült termékek fogyasztása. Azonban a tej fogyasztásához kapcsolódó panaszok és a gyorsan terjedő világtrendek (veganizmus, etikus állattartás, fenntarthatóság) a helyettesítésére alkalmas italok térnyerését idézték elő. A növényi tejhelyettesítő italok mára már szinte az összes bolt polcain megtalálhatóak, alternatívát nyújtva ezáltal számos fogyasztónak. Kutatómunkám célkitűzései között szerepelt a növényi italok megítélésének felmérése egészségtudatossági szempontból, a fogyasztás gyakoriságának meghatározása, a vásárlást befolyásoló tényezők feltérképezése, valamint a márkapreferenciák okainak vizsgálta. A céljaim elérése érdekében részletes szekunder kutatást végeztem a téma legjelentősebb területeit érintve mind hazai, mind nemzetközi forrásokat felhasználva. Primer kutatásom során kvalitatív és kvantitatív módszereket egyaránt alkalmaztam. Szakértői interjút készítettem egy, a szakmájában elismert dietetikussal, majd kérdőíves megkérdezés keretein belül felmértem a fogyasztók szokásait, attitűdjeit. Online kérdőívem kiértékelését leíró statisztikával, többek között kereszttábla-elemzéssel folytattam. Kutatásom eredményeiből megállapítható, hogy a fogyasztók túlnyomó többsége egészségesebbnek tekinti a növényi tejhelyettesítő italok fogyasztását a tehéntej fogyasztásától, mely leginkább a laktóz- és tejfehérje-mentességben rejlik. A vásárlást befolyásoló tényezők esetében az íz kiemelkedő, amely a márkapreferencia kialakulásánál is a legjelentősebb okként említhető.