Hallgatói dolgozatok (TAN-IK)
Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez
Böngészés
Hallgatói dolgozatok (TAN-IK) Szerző szerinti böngészés "Csernoch, Mária"
Megjelenítve 1 - 5 (Összesen 5)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az International Children's Digital Library magyar nyelvű bővítéseSimon, Klaudia; Csernoch, Mária; DE--Informatikai KarAz International Children’s Digital Library (ICDL) egy gyerekeknek készült elektronikus könyvtár. A portál üzemeltetői fontosnak tartják, hogy könyveket biztosítsanak azoknak a gyermekeknek, akik nem hazájukban élnek, ennek ellenére anyanyelvükön olvashassanak, valamint azt, hogy a fordításokkal más kultúrákhoz is eljussanak ezek a művek. Az UNESCO 2005-ben kinyilatkoztatta, hogy "az információkhoz anyanyelven való hozzáférés tagadása egyenértékű az emberi jog tagadásával." A jelentésből az is kiderül, "Pedagógiai szempontból a gyermekek anyanyelvükön tanulnak a legjobban." A könyvtár indításakor megkezdődött a magyar nyelvű gyermekirodalom feltöltése, azonban váratlanul abbamaradt a gyarapítás...Tétel Korlátozottan hozzáférhető Miből lesz a cserebogár, az informatikatanár (?)Sebestyén, Katalin; Csernoch, Mária; DE--Informatikai KarEgy 2012-es egyetemi felmérés volt az alapja a kutatásomnak. Ezen felmérés célja az egyetemre érkező, elsőéves hallgatók informatikai ismereteinek, szokásainak tesztelése. Az itt kapott eredmények azt mutatják, hogy a tanulók nem ismerik a leggyakoribb beviteli eszközökkel, az egér és a billentyűzettel kapcsolatos terminológiát, továbbá nem tudatosan használják azokat. Azóta számos hipotézist állítottam fel és kerestem az okokat, mely mindezek hátterében állhatnak. Egyik ilyen feltételezés, miszerint az informatika tanárok nem rendelkeznek megfelelő szaktudással, illetve motivációval a tárgy oktatása kapcsán. Ennek köszönhetően készítettem egy kérdőívet, amely az informatikatanárok képzettségét, oktatási szokásait, módszereit vizsgálja. Az eredmények tudatában jogosan tehető fel a kérdés. Kiből lesz az informatikatanár?Tétel Korlátozottan hozzáférhető Sprego beillesztése az informatika tantervbeKiss, Éva; Brósch, Éva; Csernoch, Mária; DE--Informatikai KarSzakdolgozatunkban a Sprego – Spreadsheet Lego – informatika tantervbe történő beillesztésének lehetőségét emeltük ki, mivel úgy gondoljuk, hogy ez egy remek alternatívát nyújt a tanulók gondolkodásának, algoritmizálási képességének fejlesztésére. A szakdolgozatunk több részből tevődik össze, melyben elsőként bemutatjuk a Sprego módszert, a táblázatkezelő általános célú függvényeire épülő programozási megközelítést. A tanulók e módszer segítségével tizenkét darab függvény ismerete és alkalmazása által táblázatkezelői keretek között bármilyen felmerülő problémát könnyedén megoldhatnak. Egyik legfőbb jellemzője, hogy nem verziófüggő, így ennek köszönhetően bármilyen táblázatkezelő szoftver használata során működik, legyen az Microsoft Excel, OpenOffice, vagy akár LibreOffice. Emellett részletezzük az informatika oktatását szabályozó tanterveket is és egy általunk készített táblázatkezelési tanmenetet mutatunk be. Végül pedig megállapításunkat igazolva készítettünk néhány, a tanulók számára motiváló, valós adatot tartalmazó feladatot, amelyek segítségével prezentáljuk a módszer működését.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Sprego beillesztése az informatika tantervbeBrósch, Éva; Kiss, Éva; Csernoch, Mária; DE--Informatikai KarSzakdolgozatunkban a Sprego – Spreadsheet Lego – informatika tantervbe történő beillesztésének lehetőségét emeltük ki, mivel úgy gondoljuk, hogy ez egy remek alternatívát nyújt a tanulók gondolkodásának, algoritmizálási képességének fejlesztésére. A szakdolgozatunk több részből tevődik össze, melyben elsőként bemutatjuk a Sprego módszert, a táblázatkezelő általános célú függvényeire épülő programozási megközelítést. A tanulók e módszer segítségével tizenkét darab függvény ismerete és alkalmazása által táblázatkezelői keretek között bármilyen felmerülő problémát könnyedén megoldhatnak. Egyik legfőbb jellemzője, hogy nem verziófüggő, így ennek köszönhetően bármilyen táblázatkezelő szoftver használata során működik, legyen az Microsoft Excel, OpenOffice, vagy akár LibreOffice. Emellett részletezzük az informatika oktatását szabályozó tanterveket is és egy általunk készített táblázatkezelési tanmenetet mutatunk be. Végül pedig megállapításunkat igazolva készítettünk néhány, a tanulók számára motiváló, valós adatot tartalmazó feladatot, amelyek segítségével prezentáljuk a módszer működését.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Vizuális programozás oktatása középiskolákbanCsapó, Gábor; Csernoch, Mária; DE--Informatikai KarA vizuális programozási nyelvek a programfejlesztés olyan eszközei, amelyek segítségével a felhasználó egy fejlesztőkörnyezetet használva egyszerűen, gyorsan és programkódok írása nélkül fejleszthet multimédiás alkalmazásokat. További előnye a vizuális nyelveknek, hogy bárki számára hozzáférhetőek az interneten, így nincsenek licensz problémák. Jelenleg számos országban alkalmazzák az oktatási rendszerben a vizuális nyelvek különböző változatait. Munkám célja, hogy az algoritmikus gondolkodás kialakítására, fejlesztésére alkalmas tantervet dolgozzak ki a napjainkban egyik leghatásosabbnak vélt vizuális programozási nyelv oktatására, annak részletes megismerése és elemzése mellett.