Szerző szerinti böngészés "Barczi-Veres, Krisztina"
Megjelenítve 1 - 3 (Összesen 3)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Szabadon hozzáférhető Applying cooperative techniques in teaching problem solving(2013) Barczi-Veres, KrisztinaTétel Szabadon hozzáférhető Developing Mathematical Problem Solving Abilities and Skills With Cooperative Teaching TechniquesBarczi-Veres, Krisztina; Ambrus, András; Barczi, Krisztina; Matematika- és számítástudományok doktori iskola; DE--Természettudományi és Technológiai Kar -- Matematika- és számítástudományokA magyar oktatásban a következő probléma egyre gyakrabban jelenik meg: a diákok egyre kevésbé önállók a matematikai problémamegoldásban. Sok diák csak passzívan figyeli az új anyag bevezetését vagy egy mintafeladat megoldását, esetleg megpróbálják követni a magyarázatokat, de amikor önállóan kell megoldaniuk hasonló problémákat, a többségük elakad. Ebben a helyzetben a megfelelő tanítási módszer kiválasztása nem mindig egyszerű. Az értekezés egy olyan kísérletet mutat be, amit egy középiskolai osztályban végeztük el és aminek a segítségével megpróbáltuk a matematikai problémamegoldás oktatását színesíteni. A kísérlet során a következő kérdésekre kerestünk választ: 1) Milyen hatással van a kooperatív technikák rendszeres használata a) középiskolai tanulók matematikai problémamegoldó képességére? b) a tanulók matematikához való hozzáállására? c) a tanulók kapcsolatára és az egymáshoz való hozzáállására? 2.) Milyen hatással van a nyílt problémák használata a tanulók problémamegoldó képességére? 3.) Milyen hatással vannak a kooperatív technikák a munka memóriára? 4.) Milyen hatással vannak a nyílt problémák a munka memóriára? 5.) Milyen hatással van a kooperatív technikák és a nyílt problémák együttes használata a tanulók problémamegoldó képességeire?Tétel Szabadon hozzáférhető Isoperimetrically optimal polygons in the triangular grid with Jordan-type neighbourhood on the boundary(2013) Nagy, Benedek; Barczi-Veres, Krisztina