Szerző szerinti böngészés "Barta, Szilvia"
Megjelenítve 1 - 5 (Összesen 5)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Szabadon hozzáférhető A 2006-os Országos kompetenciamérés tizedik évfolyamos adatainak elemzése(2009) Barta, SzilviaTétel Korlátozottan hozzáférhető Tétel Korlátozottan hozzáférhető Hátrány + tehetség=? Hátrányos helyzetű tanulók iskolai integrációja az Arany János Tehetséggondozó Programban(2013-12-03T12:28:39Z) Boda, Nikolett; Barta, Szilvia; DE--TEK--Bölcsészettudományi KarSzakdolgozatom témájául a tanulói integrációt választottam Arany János Tehetséggondozó Programban. A témaválasztás a programról való saját tapasztalatokon, ill. a 2009-ben megjelent hatásvizsgálat eredményeinek értékelésén alapul. A dolgozatban a hatásvizsgálat mintájára elkészített saját kérdőíves lekérdezés eredményeit elemzem egy gimnázium végzős diákjai körében szimpátia és távolságtartás témájában. A távolságtartás előfordulását és a szimpátia fokát mérem az AJTP-s gyerekek felé a nem AJTP-s diákok részéről, ill. azt, hogy mennyire is érzik magukat megbélyegezettnek a programban résztvevő tanulók hátrányos helyzetük miatt. A kutatási kérdések közül további mérésekkel és megfelelő lekérdezéssel bizonyítást nyerhet az, hogy azok a tanulók, akik kollégisták, közelebb érzik magukat az AJTP-s diákokhoz, kevésbé elutasítóbbak velük szemben. Az erre irányuló attitűd a szakdolgozat kutatási eredményeiben már jól kirajzolódik. Ennek okai a kollégium által szervezett inkluzív programok, ill. a bentlakás lehetnek, míg a vizsgált középiskola viszonylag kevés lehetőséget biztosít ilyen események megszervezésére és lebonyolítására.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A középiskolát végzett diák egyetemi hallgatóvá válása, ezen átmenet szocializációs színtereiSzendi, Annamária; Barta, Szilvia; DE--Bölcsészettudományi KarSzakdolgozatom témája: a társadalom befolyása az egyetemi hallgatókra, a felsőoktatásban résztvevők szocializációja, valamint ezen átmenet színterei. Dolgozatomban azt vizsgálom, hogy a hallgatói önkormányzatok milyen programokat és szocializációs színtereket biztosítanak a hallgatók számára, annak érdekében, hogy az intézménybe való beilleszkedésük akadálymentes legyen. Nemcsak a gólyák véleményére és meglátására voltam kíváncsi, hanem a szervezőkére, a szervezői munkára is; így két oldalról vizsgáltam meg a gólyatábor eseményeit.Tétel Korlátozottan hozzáférhető