Szerző szerinti böngészés "Meggyes, Orsolya"
Megjelenítve 1 - 4 (Összesen 4)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az alternatív és augmentatív kommunikáció alkalmazásának lehetőségei(2013-05-07T08:11:57Z) Meggyes, Orsolya; Pető, Ildikó; DE--TEK--Bölcsészettudományi KarSzakdolgozatomban részletes összefoglalást nyújtok a nyelv és a beszéd, a kommunikáció, és kommunikációtörténet területeiről, valamint ezek összefüggéseiről. Bemutatom az augmentatív és alternatív kommunikációt mind elméleti, mind gyakorlati szempontból, Magyarországon, és külföldön használt módszereit, alkalmazásuk előnyeit és hátrányait, végül pedig áttekintést nyújtok azokról a hazai és külföldi intézményekről, ahol az augmentatív és alternatív kommunikáció valamely formája tantervbe foglaltan alkalmazásra kerül.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Pedagógusok szakmai énképe a sajátos nevelési igény és az inkluzív nevelés tükrébenMeggyes, Orsolya; Pető, Ildikó; DE--Bölcsészettudományi KarSzakdolgozatomban a pedagógusok sajátos nevelési igényhez, és integrációhoz inklúzióhoz való viszonyulását vizsgálom. A dolgozat problémakörét azok az akadályozó tényezők adják, amelyekkel a pedagógusok nap mint nap kénytelenek szembenézni, illetve, hogy miben látják a változtatás lehetőségét. Fontos, hogy ehhez milyen módszertani ismeretekkel rendelkeznek, s mit tesznek annak érdekében, hogy legyőzzék nehézségeiket. Érdekel, hogy ismerik-e azokat a szakembereket, akik segítségükre lehetnek a problémák megoldásában, illetve, hogy hogyan látják magukat a pedagógusok az együttnevelés területén.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Pedagógusok szakmai énképe a sajátos nevelési igény és az inkluzív nevelés tükrébenMeggyes, Orsolya; Pető, Ildikó; DE--Bölcsészettudományi KarSzakdolgozatomban a pedagógusok sajátos nevelési igényhez, és integrációhoz inklúzióhoz való viszonyulását vizsgálom. A dolgozat problémakörét azok az akadályozó tényezők adják, amelyekkel a pedagógusok nap mint nap kénytelenek szembenézni, illetve, hogy miben látják a változtatás lehetőségét. Fontos, hogy ehhez milyen módszertani ismeretekkel rendelkeznek, s mit tesznek annak érdekében, hogy legyőzzék nehézségeiket. Érdekel, hogy ismerik-e azokat a szakembereket, akik segítségükre lehetnek a problémák megoldásában, illetve, hogy hogyan látják magukat a pedagógusok az együttnevelés területén.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Szociális és kommunikációt fejlesztő módszerek autizmus spektrum zavarral élő gyerekek számáraMeggyes, Orsolya; Mező, Ferenc; DE--Gyermeknevelési és Felnőttképzési KarA dolgozat célja, hogy átfogóan bemutassa mindazokat a módszereket, amelyek az autizmus spektrum zavarban érintett gyermekek esetében alkalmazhatók, akár a korai fejlesztés, akár az oktatási-nevelési intézmények keretein belül, vagy éppen az érintett családok által a mindennapokban. Az áttekintés célja az objektív elemzés, így a különböző módszerek előnyeinek és lehetséges hátrányainak, továbbá a rendelkezésre álló gyakorlati tapasztalatoknak az ismertetése az adott módszerekkel kapcsolatban.