Szerző szerinti böngészés "Nagy, Szilvia"
Megjelenítve 1 - 9 (Összesen 9)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az Audi Hungaria Motor Kft. vagyoni, pénzügyi és jövedelmezőségi helyzetének vizsgálataNagy, Szilvia; Szabó, Andrea; DE--Informatikai KarDolgozatomban az Audi Hungaria Motor Kft. vagyoni, pénzügyi és jövedelmezőségi helyzetét vizsgálom. Annak érdekében, hogy minél átfogóbb és teljesebb képet kapjak a vállalkozásról, egy 10 éves időszakot elemzek 2007 és 2016 között. Ismertetem a gazdasági elemzés elméleti hátterét, bemutatom az elemzéshez szükséges adatforrásokat. Az autóipar és az Audi Hungaria Motor Kft. is bemutatásra kerül. Megoszlási és mutatószámok segítségével értékelem a vállalkozás teljesítményét az iparági adatokhoz viszonyítva. Célom, hogy a mutatók eltérésére, változására magyarázatot adjak.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Egy tejtermelő szarvasmarha telep korszerűsítő beruházás elemzése(2009-03-25T13:18:57Z) Nagy, Szilvia; Szűcs, István; DE--ATC--Agrárgazdasági és Vidékfejlesztési KarAz Aranykalász Mezőgazdasági Kft. a térség meghatározó vállalkozása. A kedvező természeti adottságoknak és a tenyésztési hagyományoknak köszönhetően régóta jelentős szerepet vállal a környékbeli lakosság foglalkoztatásában. Ez a gazdaság biztosított lehetőséget számomra, hogy vizsgáljam a szarvasmarha telepen végzett fejlesztéseket. Részletesen egy szálastakarmány tároló beruházás-elemzését, valamint az ezzel kapcsolatos egyéb vizsgálatokat végeztem. Munkám során a főbb célkitűzéseim az alábbiak voltak: A témával kapcsolatos szakirodalmak részletes feldolgozása, különös tekintettel a tejtermelő szarvasmarha ágazat pénzügyi kérdéseire, illetve a beruházásokkal kapcsolatos szakmai kérdésekre. Továbbá, célom egy szálastakarmány tároló megépítésének komplex gazdasági elemzése, és ez alapján igazolni, hogy a jobb minőségű takarmány hozzájárul a gazdálkodás eredményességéhez.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Flow élmény a párkapcsolatban - Párban, Flow-ban, boldogan(2014-05-14T17:50:16Z) Nagy, Szilvia; Pék, Győző; DE--Bölcsészettudományi KarVajon a hosszú távú párkapcsolatok során a Flow élmény hozzájárul-e a kapcsolat működéséhez, fenntartásához, és értékesebbé, élvezetesebbé tudja-e tenni két ember viszonyát, segíthet-e problémáik megoldásában? 372 fő kérdőíves vizsgálata után arra a következtetésre jutunk, hogy a Flow élmény szignifikáns kapcsolatban van számos, a párkapcsolat működéséhez kötődő mutatóval, mint az intimitás, szenvedély, elkötelezettség és elégedettség. Mindezek azt mutatják, hogy további összefüggések feltérképezése is érdekes és érdemes feladat lehet, azonban ehhez összetettebb mintavételi módszerek is szükségesek lehetnek.Tétel Szabadon hozzáférhető Heat treatment parameters effecting the fractal dimensions of AuGe metallization on GaAs :(2007) Mojzes, Imre; Nagy, Szilvia; Pipek, János; Dobos, LászlóTétel Korlátozottan hozzáférhető A korlátolt felelősségű társaság működésének specialitásai(2012-04-02T08:11:08Z) Nagy, Szilvia; Törő, Emese; DE--TEK--Közgazdaság- és Gazdaségtudományi KarA gazdasági társaságok döntő többsége korlátolt felelősségű társaság.De miért is oly népszerű vállalkozási forma a kft.? Elhatároztam, hogy megpróbálok választ adni erre a kérdésre. Dolgozatom célja általános képet adni a kft.-k jogi szabályozásáról, működéséről. Mai világunkban mindenkinek érdemes tudnia, hogyan jönnek létre és működnek e szervezetek.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Padlórobotok felhasználási lehetőségei a fejlesztésbenNagy, Szilvia; Mező, Katalin; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarA szakdolgozat célja megvizsgálni és összehasonlítani a BTMN-gel küzdő gyermekek fejleszthetőségét, motiválhatóságát a digitális technológia világában, „offline”, papíralapú, digitális technológia mentes feladatlappal, szemben a tevékeny, változatos és a gyermeki fantáziára épülő padlórobotok közreműködésével megoldható feladatokkal. A szakdolgozat első részében az oktatási robotok fejlesztő hatásainak elméleti hátterét mutatjuk be. Olyan témakörök kerülnek felszínre, mint a robotika, mesterséges intelligencia, padlórobotok, illetve az oktatáshoz, fejlesztéshez való kapcsolódásuk, oktatásban, fejlesztésben való felhasználásuk. A második részben egy saját összeállítású vizsgálat bemutatására kerül sor. A vizsgálat célja annak megismerése, hogy a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézségekkel küzdő tanulók teljesítményére, motivációjára, kitartására hogyan hat a papíralapú feladatlap, illetve a padlórobotokkal történő tevékenység. Hatékonyságukat tekintve melyik az, amelyik motiváltabbá, aktívabbá, valamint ezáltal hatékonyabbá teszi a fejlesztés minőségét.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A szituációs komédiák műfaji sajátosságai(2013-04-15T10:33:35Z) Nagy, Szilvia; Fodor, Péter; DE--TEK--Bölcsészettudományi KarDolgozatomban arra a kérdésre kerestem a választ, hogy a televízió médiumában igen sikeres műfaj (a szituációs komédia), lehet-e ugyanolyan keresett és elismert műfaj más médiumban is (színház).Tétel Korlátozottan hozzáférhető Egy szociális központ vezetése és működése napjainkban(2013-10-31T07:40:14Z) Nagy, Szilvia; Nagy, Adrián; DE--ATC--Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési KarA dolgozatom témája: “Egy szociális központ működése és vezetése napjainkban”. A választásom magyarázata egyszerűen az, hogy a szociális és gyermekneveléssel kapcsolatos szolgáltatások kevésbé ismertek Magyarországon. A környezetemben adott volt egy ilyen szociális központ. Az ott dolgozók és a vezetők maradéktalanul segítséget nyújtottak a vizsgálatom során. Ez év áprilisában kezdtem gyűjteni az adatokat, információkat, véleményeket. Több napig tartózkodtam a központban, megfigyeltem a vezetők és a beosztottak munkafolyamtait, beszélhettem ellátottaikkal, részt vehettem megbeszéléseiken, megismertem szolgáltatásaikat. Dolgozatom célja a vizsgált szociális intézmény vezetése bonyolultságának bizonyítása.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A televíziós reklámok hatása az óvodáskorú gyerekekreNagy, Szilvia; Oláh, Szabolcs; DE--Bölcsészettudományi KarA dolgozat a reklámok hatását kívánja bemutatni óvodáskorú gyerekekre. Fő kérdése az, hogy hogyan képesek a piac vezetői meggyőzni az óvodáskorú gyerekeket a televízión keresztül a különböző termékek kiválóságáról, megvételének fontosságáról. Végigveszi azokat fortélyokat, melyek bevetése segíti a reklámszakembereket (a reklámokon keresztül) a gyerekek minél könnyebb befolyásolására. Továbbá azt, hogy a korosztály milyen jellemzőit, sajátosságait használják ki a minél biztosabb meggyőzés érdekében. De miért érdemes a piac vezetőinek egy olyan célközönséget targetálni, mely közvetlenül az adott területre nem gyakorolhat hatást (nem saját döntése a különböző termékek megvásárlása)? Miként értelmezhető a gyerekek meghatározó piaci szerepe? Többek között ezekre a kérdésekre is választ ad a szakdolgozat.