Szerző szerinti böngészés "Vida, Viktória"
Megjelenítve 1 - 20 (Összesen 107)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Buffalo House Kft. gazdasági tevékenységének elemzéseOszlánszki, Viktor; Vida, Viktória; DE--Gazdaságtudományi KarA szakdolgozatomban a Buffalo House Kft. gazdasági elemzését mutattam be, eszközszerkezeti, tőkeszerkezeti és jövedelmezőségi mutatók segítségével, 6 gazdasági éven keresztül, a vizsgált időszak 2016-2021. A dolgozatomnak célja, hogy bemutassam a kínálati oldalt egy paprikatermesztő cég példáján keresztül, hogy milyen nehézségekkel szembesülnek a kis-és középvállalkozások napi szinten. Primer kutatásomhoz elvégzéséhez SWOT-analízisit, valamint kvalitatív kutatsi módszerként, interjút készítettem a vállalkozás vezetőjével, egyik tulajdonosával, valamint a cég őstermelőjével. Szekunder kutatásomban a paprikanövényt ismertettem, illetve a paprika-nagyhatalmakról számoltam be, kitértem import és export ügyletekre is. Végül de nem utolsó sorban kitértem a paprika nemzetközi és hazai kereskedelmére, mindemellett a fogyasztási szokásokat is szemléltettem.Tétel Szabadon hozzáférhető A COVID-19 járvány hatása Magyarországon az élet különböző területeire (munka, magánélet, egészségi és mentális állapot)(2021) Vida, Viktória; Popovics, Péter AndrásTétel Korlátozottan hozzáférhető A Digitalko.hu online marketingtevékenységének bemutatása a közösségi médiábanJaross, Máté Zoltán; Vida, Viktória; DE--Gazdaságtudományi KarA záródolgozatomban bemutattam az online-offline marketinget. Belefoglaltam az marketing ellemeit, történtetét és minden olyan fontos folyamatát ami kihagyhatatlan egy olyan vállalat esetében amely csak online módon értékesít. A dolgozatomban szó esik a közösségi médiákról is melyben leírtam a történetüket. A dolgozatban benne van a gyakorlati helyemnek a bemutatása, a cégnél végzett feladataim, illetve az is, hogy miért volt kedvező számomra ez a hely, miért is választottam ezt a helyet.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Duslant Épszolg Kft. üzleti terveTóth, Ádám; Vida, Viktória; DE--Gazdaságtudományi KarA magyar bútoripart alapvetően hullámzó teljesítmény jellemzi az utóbbi néhány évtizedben. Erre nagyon jó példa az egészen 2022-ig tartó fellendülés, majd a 2023. első negyedévétől tapasztalható stagnálás, mérsékelt visszaesés. Az ipar sajátosságai miatt országos szinten is igen kevesen alapítottak ilyen jellegű vállalkozást, a magas kockázat és tőkeigényesség miatt számos cég a 2008-as válság idején tönkre is ment. A Duslant Épszolg Kft. viszont ezen tapasztalások ellenére is megalakult, pontosan 15 éve. A dolgozat bemutatja az iparra ható politikai és társadalmi tényezőket, a jellemző nehézségeket, a cég stratégiai és pénzügyi terveit, illetve a jövőbeli célokat is.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A fenntarthatóság és az etikus divat a Fast Fashion tükrébenDuró, Patrícia Leila; Vida, Viktória; DE--Gazdaságtudományi KarA fenntarthatóságról talán elsőként nem a divatipar jut eszünkbe, azonban ez az iparág igen jelentős mértékben szennyezi Földünket. A fenntarthatóság mellett az etikus divatról talán kevesebben hallanak, mindaddig amíg egy hatalmas katasztrófa be nem következik. A dolgozatomban a Fast Fashion kialakulását, szerepét, jellemzőit veszem nagyító alá. Mindezt a fenntarthatóság és etikus működés vizsgálatának tükrében teszem. A szakdolgozatom célja, hogy a Fast Fashion-t górcső alá véve, egy átfogó képet kapjunk arról, hogy a divatipar legújabb ágazata - mely óriási szereppel bír napjainkban - miként birkózik meg a fenntarthatósággal. Dolgozatomban elemzem, hogy milyen etikai felelősséget vállalnak (vagy éppen nem vállalnak) az iparági szereplők, mit képviselnek, közvetítenek, továbbá ezek mennyire tudnak hitelesek lenni azzal, ami a vásárló számára láthatatlan. A kutatási kérdésem, melyre a választ keresem és a dolgozatomat ennek mentén építem fel, hogy a lineáris modellt felváltó körforgásos modell a divatiparban mennyire hiteles és igaz, a divatipar egyáltalán nevezhető-e fenntarthatónak, illetve ez mennyire „éri meg”, mennyire kifizetődő a Fast Fashionnek, vagy akár a High Fashionnek. A kapott eredményeket és konklúzió, javaslat megfogalmazását a kérdőívem mellett egy személyes mélyinterjú segítette, amelyet egy iparági szereplővel készíthettem el.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A gumitégla gyártásának és piaci helyzetének vizsgálata a "KATKER 2005" Kft. példáján keresztülSzabó, Zsanett; Vida, Viktória; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozatomban szerettem volna egy olyan témával foglalkozni, mely kapcsolódik az újrahasznosítás témához és ezáltal bemutattam a hulladék gumiabroncsból előállított gumitéglát. Szakirodalmamban körbejártam a hulladéggazdálkodás témáját, illetve a gumiabroncs hulladékok helyzetét és felhasználását. A gumiabroncs rendkívül jó tulajdonságainak köszönhetően kiváló termékeket lehet létrehozni. A gumitéglát egy debreceni fejlődő cég példáján keresztül szerettem volna bemutatni, ezáltal betekintést nyerhetünk az előkészítő folyamatokra, a gyártásra, és belsős információra a mélyinterjú segítségével. A kérdőív pedig felméri a termék piaci helyzetét, keresletét. Majd ezekből az eredményekből következteteéseket vonok le.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A gyógyszeripar helyzete napjainkban és a magyarországi gyógyszergyártó cégek gazdasági elemzéseNagy, István Gergő; Vida, Viktória; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatomban három magyarországi gyógyszergyáron – Richter Gedeon Nyrt., TEVA Gyógyszergyár Zrt., Sanofi-Aventis Magyarország Zrt. – keresztül mutattam be a vállalkozások vagyoni, pénzügyi és jövedelmezőségi helyzetét, majd összehasonlítottam az így megkapott adatokat. Az ilyen elemzések során fontos, hogy egy adott iparágon belüli cégek adatait célszerű összehasonlítani, ugyanis így lehet a legpontosabb következtetéseket levonni. Jelen esetben ezen cégek összehasonlítása megfelelő volt, hiszen mindhárom a gyógyszeriparban végzi tevékenységét.Tétel Szabadon hozzáférhető A hazai méhészeti ágazat helyzetének elemzése (termelés, kereskedelem)(2021) Feketéné Ferenczi, Aliz; Szűcs, István; Vida, ViktóriaTétel Korlátozottan hozzáférhető A Nádudvari Kft. termékeinek és feladatainak bemutatásaHodosi, Adrienn; Vida, Viktória; DE--Gazdaságtudományi KarA Záródolgozatomba bemutatásra került a tej története. Szó esett a homogénezésről, ami egy kihagyhatatlan folyamat a tej feldolgozásánál. A dolgozatomban érintettem a tejfogyasztás előnyeit és hátrányait. Pár gondolatot írtam a tejmarketingről is. Természetesen az alternatív tejekről is szó volt a dolgozatomban. A gyakorlati helyemről is találhatóak információk és természetesen az itt elvégzett feladataimról is.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A rekreációs célú testedzéshez leggyakrabban használt táplálékkiegészítők fogyasztói szokásainak vizsgálataVárszegi, László Norbert; Vida, Viktória; DE--Gazdaságtudományi KarEgy olyan korszakban, ahol az egészségtudatosság iránti igény folyamatosan nő; minden médiafelület az emberi test tökéletességét prezentálja, legyen szó akár a hagyományos televíziós, vagy online közösségi médiafelületekről, a sportolás és az azáltal elérhető látszólagos eredmények utáni vágy fokozatosan erősödik. A zavaros információáradatból még egy kezdő hobbi sportoló is leszűrheti, hogy a sikeres eredmények elérése érdekében kulcsfontosságú tényező az egészséges táplálkozás. Rohanó világunkban azonban egyre nehezebb optimális, kiegyensúlyozott táplálkozási szokásokat követni, éppen ezért egyre népszerűbbek a különböző táplálékkiegészítő-készítmények. Ezek olyan termékek, amelyeket étrendünk kiegészítésére, vagy bizonyos tápanyagok pótlására használunk, melyek lehetnek például vitaminok, ásványi anyagok, fehérjék, gyógynövények vagy más különböző összetevők. Fontosságuk abban rejlik, hogy segítenek a hiányzó tápanyagok pótlásában, illetve specifikus egészségügyi célokat is szolgálhatnak, többek között az izomnövekedés, vagy akár a zsírégetés támogatásában. Szakdolgozatom elsősorban a szabadidős, rekreációs célból végzett sporttevékenységek összefüggésében vizsgálja a táplálékkiegészítőkkel kapcsolatos fogyasztói szokásokat. Szakirodalmi áttekintésemben átfogóan ismertetésre kerül a magyar sporttörténet, illetve a mai sportmotivációs tényezők, illetve sportolási szokások; a tápláléktípusok különböző fajtái, napjaink domináló táplálkozási trendjei; a hobbisportolók által leggyakrabban használt táplálékkiegészítők ismertetése; valamint a legnagyobb, ezeket forgalmazó, hazánkban is aktív piaci résztvevők. A szakirodalmi háttérinformációk ismertetése után primer kutatással megvizsgálom azon emberek táplálékkiegészítő-fogyasztási szokásait, akik legalább heti egy alkalommal valamilyen sporttevékenységet végeznek edzőtermi, vagy ahhoz hasonló körülmények között. Kérdőívemmel információt gyűjtök elsősorban azzal kapcsolatban, hogy milyen motivációs tényező(k) miatt sportolnak ezen emberek, milyen típusú táplálékkiegészítőket fogyasztanak leginkább, melyek a preferált márkák, hol szerzik be ezeket a termékeket, illetve amennyiben nem fogyasztanak étrendkiegészítőket, annak mi az elsődleges oka.Tétel Szabadon hozzáférhető A sertéságazat helyzetének bemutatása (jövedelmezőség, hatékonyság)(2023) Marczin, Tamás; Kovács, Krisztián; Nagy, Adrián Szilárd; Vida, ViktóriaTétel Korlátozottan hozzáférhető A sör helyzete Magyarországon - Sörrel kapcsolatos fogyasztói attitűdCsabina, Zsolt Adrián; Vida, Viktória; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatom témája a magyar sörpiac és sörfogyasztás. Célom egy olyan átfogó kép megalkotása, ami pontosan írja le a piacon tapasztalható trendeket. Végigveszem a nagyobb mérföldköveket és eseményeket. Bemutatom a sörfőzés legalapvetőbb fázisait. Ismeretet közlök a nagyüzemi és kisüzemi sörfőzés különbségeiről. Hosszabb részben írok a sörrel kapcsolatos trendekről, majd primer kutatásként kérdőív segítségével vizsgálom meg a fogyasztói szokásokat. Ezen kívül igyekszem javaslatot tenni a jövőre nézve.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A táplálékkiegészítők marketingjének bemutatása a BioTechUSA vállalaton keresztülJászay, Anna; Vida, Viktória; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatom témájaként a táplálékkiegészítők marketingjének bemutatását és elemzését választottam. Az egészséges életmódra és a jó közérzetre való törekvés egyre fontosabbá válik az emberek számára, a mai rohanó világban. A táplálkozás és a megfelelő étrend kialakítása kulcsfontosságú szerepet játszik a folyamatban. Sokan keresik azokat a lehetőségeket, amelyek segíthetnek optimalizálni az egészséget és támogatni a testi és szellemi működést. A dolgozatomban szó lesz az egészséges életmódról, az egészséges táplálkozásról, a sportolási szokásokról, a táplálékkiegészítőkről és fajtáiról. A dolgozatom tartalmaz egy kérdőív elemzést és egy mélyinterjút.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A táplálkozási szokások változása és a fogyasztók táplálékkiegészítőkkel, valamint a Scitec Nutrition termékeivel kapcsolatos magatartásaBakonyi, Blanka; Vida, Viktória; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatom során először a táplálkozási szokások gazdaságtörténeti változásait vizsgáltam. Egyrészt a magyarországi táplálkozáskultúra előzményeit és annak változásait ismertetem, másrészt globális szinten elemzem azt, hogy milyen jelenségek befolyásolják napjaink táplálkozását. Ezt követően tanulmányoztam a mai világ aktuális problémáját, a túlfogyasztás miértjeit és következményeit, illetve ismertetem a legújabb táplálkozási trendeket. Majd az étrend-kiegészítők tulajdonságait, iparági jelentőségét és a COVID járvány táplálékkiegészítők piacára gyakorolt hatásait vizsgáltam. A továbbiakban ismeretem a Scitec Nutrition táplálékkiegészítőket gyártó céget illetve az étrend-kiegészítők piacának legfontosabb résztvevőit. A kutatásom során kérdőívet készítettem, melynek célja az étrend-kiegészítőkkel kapcsolatos fogyasztói szokások analízise és azok kiértékelése volt, különös tekintettel a Scitec Nutrition táplálékkiegészítő termékeivel szemben tanúsított fogyasztói magatartásra. Továbbá mélyinterjút készítettem a debreceni Scitec Nutrition hivatalos márkaüzletek tulajdonosával, melyben igyekeztem választ találni arra, hogy a vállalat milyen eszközökkel próbálja meg a kínálatukat párhuzamba állítani a piacon megjelenő kereslettel.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Tokaj Kikelet Pince & Ízműhely üzleti terveKukk, Nikolett; Vida, Viktória; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozatom központi célja a borfogyasztás szokásainak kutatása, borkereskedelem helyzetének felmérése, ezek segítségével pedig a tokaji borvidéken található Tokaj Kikelet Pince & Ízműhely elemzése volt. Bemutattam hazánk bortermelő régióit, ismertettem Tokaj-Hegyalja jellemzőit, s ezen belül összehasonlítottam 3 helybeli borászatot, melyek potenciális versenytársai lehetnek a választott vállalkozásomnak. Kutatásom folyamán lehetőségem nyílt egy mélyinterjú lebonyolítására a borászhölggyel, a fogyasztói szokások felmérésére pedig önkitöltős online kérdőívet alkalmaztam. Az interjúm segítségével elemeztem a vállalkozás üzleti tevékenységét, árbevétellel kapcsolatos információkra, annak alakulására, marketingtevékenységre, kommunikációs csatornákra, illetve versenytársakra irányultak kérdéseim. Fogyasztói szempontú kutatásom alkalmával pedig megvizsgáltam hazánk borfogyasztási szokásait. A kapott adatok alapján következtetéseket vontam le, illetve javaslatokat fogalmaztam meg a jövőre nézve.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az abroncspiac és a Michelin átfogó elemzése, különös tekintettel a Michelin Hungária Kft. tuzséri telephelyéreBodnár, Olívia; Vida, Viktória; Pintér, Sándor; DE--Gazdaságtudományi KarA gumiabroncs történelmünk egyik legnagyobb vívmánya. A jármű és az úttest között az egyetlen kapcsolatot a gumiabroncs biztosítja, éppen ezért annak gyártása, folyamatos fejlesztése, rendkívül fontos elem az iparban. Felgyorsult világunkban újabbnál újabb gyártási technológiák jelennek meg, amik miatt érdemes figyelemmel kísérni az abroncsgyártás fejlődését, s a tudományban rejlő további lehetőségek kibontakozását. Jelen szakdolgozat a világ jelenleg vezető abroncsgyártója, a Compagnie Générale des Établissements Michelin egy magyarországi telephelyének vizsgálatával vegyítve hivatott bemutatni az abroncsipar- és piac jelenlegi helyzetét, illetve várható jövőbeli sorsát. A piac aktuális mérete, az új iparági tendenciák és törekvések, a legnevesebb, többnyire prémium kategóriát képviselő abroncsgyártók szakmai, valamint egyéb aspektusokból történő rövid elemzése egyaránt az értekezés részét képezi. A Michelin kulcsfontosságú adatainak ismertetésével az olvasó megismerkedhet egy multinacionális nagyvállalat szerkezetével, működésével, küldetésével. Egy hazai telephely bemutatásával célom bepillantást engedni a Michelin-világ „életébe”, számot adni a nemzetközi kapcsolatok, kooperációk meglétéről, és egy átfogó képet nyújtani az abroncsgyártás első lépcsőfokáról, az alapanyag beszerzésről, annak értékesítéséről. Szakdolgozatom egyik fő célkitűzése, hogy bebizonyítsam, a Michelin méltán viselheti a világ vezető abroncsgyártója címet.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Analysis of New Trends in the Food Industry, with a Focus on Animal-Origin Food and Their AlternativesArbolishvili, Lika; Vida, Viktória; DE--Gazdaságtudományi KarThe thesis explores evolving trends in the food sector, specifically the rise of animal-origin foods and their alternatives in livestock farming, alternative protein sources, and various sustainable food options. It captures the profound changes in dietary preferences and the factors driving these shifts, emphasizing the significance of health, sustainability, and changing tastes. The thesis highlights the complex interaction between consumer choices, technology, and ethical and sustainable food systems.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Analysis of Project Management Method in a BMWKhan, Muhammad Tashfeen; Vida, Viktória; DE--Gazdaságtudományi KarThis thesis examines BMW Group's project management, assesses their effectiveness in achieving business goals, and suggests adaptations in response to industry trends and technology. It also compares BMW's marketing approaches to its competitors and recommends a new strategy based on the findings. The study aims to enhance understanding of project management in the automotive industry and offers practical advice to improve BMW Group's marketing performance in the face of competitive challenges and changing market dynamics.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Ásványvíz-fogyasztási szokások marketingelemzése statisztikai módszerekkel(2011-11-03T08:30:53Z) Szakács, Viktor; Vida, Viktória; DE--ATC--Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési KarDolgozatomban elsősorban a belső alkalmazásra, emberi fogyasztásra szánt élelmiszerként fogyasztott palackozott vizekkel, azon belül is a természetes ásványvizekkel foglalkoztam. Vizsgálatomhoz a kérdőíves megkérdezési módszert alkalmaztam.Kutatásom alapján kiderült, hogy például a megkérdezettek közül a nők szinte mindegyike a szénsavmentes ásványvizet részesíti előnyben a szénsavassal szemben, ugyanakkor a férfiak pont ellenkezőleg, inkább a dús vizeket fogyasztják. Kimutatható volt, hogy különös módon, az életkor növekedésével egyre kevésbé fontos az ár, amely szerint a fogyasztók az ásványvizet választják.Tétel Szabadon hozzáférhető Az állati eredetű élelmiszerek fogyasztásának alakulása Magyarországon(2009) Vida, Viktória