Hallgatói dolgozatok (Kommunikáció- és Médiatudomány)
Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez
A Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék hallgatói dolgozatainak gyűjteménye.
Böngészés
Hallgatói dolgozatok (Kommunikáció- és Médiatudomány) Cím szerinti böngészés
Megjelenítve 1 - 20 (Összesen 572)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az 1956-os melbourne-i olimpia emlékezete a jelen társadalmában(2013-04-16T11:04:30Z) Fejes, Tamás Pál; Szirák, Péter; DE--TEK--Bölcsészettudományi KarA XVI. nyári olimpiai játékok magyar vízilabdázóinak hőstörténete kiemelkedő fontossága miatt, valamint azáltal, hogy megihlette a populáris kultúrát, kifejezetten kedvező helyzetben van bármilyen más sporteseménnyel szemben, a társadalmi emlékezet tekintetében. De vajon mennyire pontos adatokhoz juthat a társadalom egy szórakoztató filmből, melynek nem az információk hiteles, tényszerű átadása az elsődleges feladata? Valóban eljut széles rétegekhez a film, s így a sportesemény története is? Miért hárul a populáris kultúrára az információk átadása? Az olimpia eseményeinek kontextusba helyezése, majd rövid, tárgyilagos ismertetése után a középiskolás fiatalság körében végzett kérdőíves kutatás segítségével keresem a választ a fentebb feltett kérdésekre. Szerencsére az eseményekkel kapcsolatban nem csak a fennmaradt dokumentumok állnak rendelkezésre, hiszen többen élnek még a résztvevők közül is. Egy hajdani játékossal vagy edzővel, esetleg a mérkőzés egyik magyar nézőjével készített interjú segítségével szeretnék hiteles forrásból képet kapni a több mint ötven éve lezajlott melbourne-i rangadóról. Végül a hivatalos adatokat, a középiskolás fiatalság ismereteit és az egykori résztvevők visszaemlékezését összehasonlítva kívánok következtetéseket levonni az 1956-os sportesemény társadalmi emlékezetére vonatkozóan.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A 20. század eleji kávéház mint a művészvilág színpadaTallódi, Emese; Sebestyén, Attila; DE--Bölcsészettudományi KarDolgozatom célja bemutatni a 19. század végi, 20. század eleji pesti kávéházi kultúra jelentőségét. Választ keresek arra, hogy mitől váltak a kávéházak a budapesti polgárok egyik közkedvelt helyszínévé, a társadalmi élet központjává. Amellett, hogy a polgárok nézőpontja szerint vizsgáltam a kávéházi kultúrát, kiemelt szerepet kapott a magyar művészvilág prominens tagjainak jelenléte is. Az írók műveik által, kávéházban való megjelenésükkel, „szereplésükkel” hozták létre a kávéházi irodalmat.Az akkori leghíresebb irodalmi és közéleti kávéházakat helyeztem górcső alá. Három kávéházat mutatok be részletesen; a New York Kávéházat, a Centrál Kávéházat, illetve a Hadik Kávéházról is említést teszek. A kiválasztás releváns aspektusa volt az, hogy irodalmi szempontból mennyire töltöttek be meghatározó szerepet a magyar művész szcéna életében. A kávéházat funkciói szerint vizsgáltam. Az első fejezetemben a kávéházat mint közösségi színteret tanulmányozom. Azt, hogy hogyan alakult át a 18. századtól kezdve a századforduló idejére a köz- és magánszféra elhatárolódása után, Budapest társasági és kulturális élete, mely a kávéházakban zajlott, majd áttérek az irodalmi jelentőségére. Azt igyekszek bemutatni, hogyan ad otthont ez a közösségi színtér az irodalmi életnek és az alkotóknak.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A 2011. március 11-ei japán földrengés reprezentációja az RTL Klub riportjaiban(2013-04-15T07:55:29Z) Hengl, Dóra; Kálai, Sándor; DE--TEK--Bölcsészettudományi KarSzakdolgozatomban a 2011. március 11-ei japán földrengés médiareprezentációjával foglalkozom. Videókat, beszámolókat is vizsgálok a dolgozatomban. Elemzésem alappilléréül pedig az RTL Klub riportjait választottam. A Fókusz című műsor összes, a japán katasztrófáról szóló vagy ahhoz köthető riportja elemzésre kerül. A dolgozatomban három fejezetben igyekszem körbejárni a fejlődő technika által megváltozott kommunikációt, valamint a média kapcsolatát a katasztrófákkal és a japán földrengésről megjelent magyar riportokat. A különböző részek segítenek megmutatni, hogy hogyan működik a média világa, amelynek fontos a megértése. Fontos szerep jut a társadalomtudományoknak, a szociálpszichológiai vizsgálatoknak és elemzéseknek, hiszen bonyolult és összetett folyamatok zajlanak a médiában.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A 2012-es labdarúgó-Európa-bajnokság ukrajnai arculatépítése(2014-04-15T13:07:53Z) Tivadar, András; Fodor, Péter; DE--Bölcsészettudományi KarA 2012-es EB arculatának, (ország)imázsának kiépítése. Mire fektették az ukránok a hangsúlyt országukat bemutató videóik során. Milyen további promóciós eszközöket használtak. Ukrajna politikai, futballpolitikai és gazdasági tevékenységének bemutatása az EB előtt illetve utána.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A 21. század magyar költői?Szőgyényi, Adrienn; Fodor, Péter; DE--Bölcsészettudományi Kar2011-ben készült egy kutatás a magyar emberek zenehallgatási szokásairól. A felmérésből az derült ki, hogy Magyarországon messze a legnépszerűbb műfaj a popzene, a hiphop-ot viszont a megkérdezettek mindössze egyötöde említette csak a kedvencei között. A kutatás megjelenése óta eltelt öt év és úgy gondolom, ez idő alatt sok minden változott a magyar zenei piacon. Mondhatni, egy új korszak vette kezdetét hazánkban a legnépszerűbb zenei stílusokat tekintve. Ha megnézzük, hogy a különböző televíziós és rádiós slágerlisták élén mely előadók állnak; a legnagyobb közösségi portálon, a Facebook-on mely előadókat kedvelik legtöbben; a hazai fesztiválokon mely műfaj képviselői vállalnak oroszlánrészt, érdekes következtetést vonhatunk le: a hiphop underground műfajból egyre inkább mainstream lesz és feltörekvőben van egy egészen új zenei stílus, az úgynevezett pop-rap műfaj. Úgy vélem, erről a régi-új stílusról érdemes beszélni, hiszen a rádiókban, televíziókban, közösségi portálokon és az egyetemi szórakozóhelyeken is rendszeresen találkozunk vele. Továbbá, egyre népszerűbb a Red Bull Pilvaker elnevezésű kezdeményezés, amely nemcsak előadói, de a hiphop, a pop-rap és az irodalom kapcsolata miatt is igen érdekes. Szakdolgozatomban három fő kérdésre kerestem válaszokat. Először is, kíváncsi voltam rá, hogyan is alakult át a hiphop műfaj egy bizonyos szeglete. Másodszor érdekelt, hogy a pop-rap stílus képviselőinek milyen eszközök segítségével sikerült elérniük, hogy egyre többen kedveljék meg a műfajt és a zenéjüket. Végül, de nem utolsó sorban, megválaszolom a diplomamunkám címében feltett kérdést is: nevezhetjük-e korunk költőinek az általam vizsgált előadókat? Dolgozatomban konkrét előadók pályáján mutattam be a jelenséget, közösségi portál vizsgálatot végeztem, felhasználtam az interjúzás módszertanát és dalszövegelemzésre is vállalkoztam.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A 40-60 éves korosztály közösségi média használataSkorván, Dávid Zsolt; Molnár-Kovács, Dorottya; DE--Bölcsészettudományi KarSzeretném bemutatni, hogy hogyan lett 2020-ban a 40-60 éves korosztály, tehát az X generáció mindennapjainak része az egyik legnépszerűbb közösségi médiafelület a Facebook. Az 1960 és 1980 között születetteknél azt vizsgáltam, hogy hogyan használják a közösségi médiát, milyen gyakorlatok kapcsolódnak hozzá. A dolgozatom témájául azért választottam a közösségi média vizsgálatát, elsősorban a Facebookra korlátozva a 40-60 éves korosztályban, mert a saját tapasztalatom az, hogy egyre inkább teret hódított az idősebb generációk körében is az online közösségi média használata, és az ismerősem között is egyre több ember található meg az említett korosztályból. Kíváncsi voltam, hogy milyen sajátosságok kapcsolódnak e generációk közösségi médiahasználatához.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A 444.hu hatása a hazai online újságírásraRévész, Béla; Dunai, Tamás; DE--Bölcsészettudományi KarA webes újságírói trendek – mind külsőségekben, mind a tartalom előállításának szempontjából – gyorsan változnak, a közösségi média, a blogrendszerek és az azonnali interakciók megjelenésével pedig már lehetetlen az újságírást kategóriákhoz és szabályokhoz ragaszkodva elemezni. A hazai online sajtó jó ideig nem érezte ezt a megújulási kényszert. Designváltások történtek ugyan, de komolyabb, tartalombeli fejlődés csak elvétve. Az online sajtótermékek zöme olyan volt emiatt, mint egy nyomtatott termék webes megjelenítése. A jeget az Index törte meg, amely Uj Péter vezetésével a 2000-es években egy sor szokatlan, forradalmi újítást vezetett be felületén, különös tekintettel az olvasók interakcióira. Az ötleteket többen másolni kezdték, de az, ami 2013-ban történt, kisebb földrengéssel ért fel a hazai sajtópiacon. Ekkor kezdte meg működését a 444.hu hírportál. A határok, amelyek addig bizonyos mértékig keretbe foglalták az online sajtó hazai működését, hirtelen bizonytalanokká váltak. Az oldal szakított a Magyarországon megszokott struktúrával, és mind külalakjában, mind tartalmi koncepciójában olyan szokatlan és meghökkentő módon kezdte meg a tartalomszolgáltatást, amelyre addig nem volt példa. Dolgozatomban sorra veszem ennek az újszerű megközelítésnek a leglényegesebb elemeit. A vizsgált terület alapvetően a magyarországi mainstream vonalra korlátozódik. Összehasonlítom a !!444!!! stíluselemeit a különböző hírportálokéval, majd a hírtartalom és annak közlési módjának megújítására keresek példákat. Bemutatom, hogyan értelmezi a lehető legtágabban Uj Péter szerkesztői elve a különböző sajtóműfajok közötti átjárhatóságot, s hogy miként definiálja újra a tartalomszolgáltató és a fogyasztó közötti kapcsolatot. Dolgozatomban abból a feltevésből indulok ki, hogy bár logikusan valószínűsíthető egy ilyen méretű reform gyakorlati megvalósításának óriási hatása a hazai online sajtó szereplőire, valójában éppen a reform nagysága és komplex, minden területre kiterjedő rendszere az, amely meggátolja, hogy a magyar mainstream online média a !!444!!! által bemutatott alternatívát maradéktalanul átvegye. Egy ilyen, minden részletre kiterjedő strukturális és szemléletbeli váltásra ugyanis már működő és évek óta prosperáló, jól bejáratott tartalomszerkesztési technikával dolgozó híroldalak jelenleg képtelenek.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az 501-es Légió Magyarországi HelyőrségeDulovics, Ildikó; Dunai, Tamás; DE--Bölcsészettudományi KarMagyarországon nincs akkora hagyománya és múltja a rajongói közösségeknek, vagy a rajongói rendezvényeknek, mint például Amerikában. Ám ez nem gátolja meg az igazán nagy rajongókat abban, hogy ne is próbálkozzanak az ilyesfajta kultúra meghonosításában. Hazánkban is vannak kisebb-nagyobb rajongói közösségek és rendezvények. Az egyik legjobban működő közösség az 501-es Légió Magyarországi Helyőrsége. Dolgozatomban ezt a közösséget mutatom be a rajongókutatás elméletei segítségével. A közösség leírásához a tagok által kitöltött kérdőíveket és a vezetővel készített interjút használtam. Emellett a rajongókutatás kialakulását, és a rajongókkal, a rajongói közösségekkel kapcsolatos fontosabb elméleteket is bemutatom. Írok – többek közt – a rajongók olvasási gyakorlatairól, kommunikációjukról, a cosplay-ről, az internet rajongói közösségekre gyakorolt hatásairól. Valamint kitérek a kultuszfilm fogalmára, George Lucas és J. J. Abrams szerzőiségére, és a Star Wars filmekkel kapcsolatos véleményekre, elméletekre.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az 501-es Légió Magyarországi Helyőrségének online reprezentációjaDemeter, Edmond Ferenc; Mészáros, Péter; DE--Bölcsészettudományi KarZáródolgozatomban az 501-es Légió Magyarországi Helyőrségének online kommunikációját és önszervezési technikáit elemeztem részletesen. Ezzel betekintést nyújtok a vizsgált csoport virtuális – aktív – terepeire, a szervezet belső felépítésére és arra, hogy milyen célokra használják az internetet közösségi egységként. Azért választottam ezt a témát, mert egyrészt aktuális, hiszen a mindennapi internethasználat életünk szerves részévé vált. Másrészt hatalmas rajongója vagyok a Star Wars univerzumának, így ennek köszönhetően már tudtam a közösség létezéséről. A vizsgálatomban a virtuális antropológia módszertanát használtam. Interjút készítettem a helyőrség parancsnokával, Tóth Zsolttal.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A beszélgetős műsorok evolúciójáról, avagy a Tóksótól az online interjúkigKovács, Eszter Csilla; Fodor, Péter; DE--Bölcsészettudományi KarA dolgozatom témája a beszélgetős műsorok, talkshow-k térnyerése, átalakulása, ha úgy tetszik evolúciója Magyarországon. A beszélgetős műsorok – ahogy legtöbbször hivatkozni fogok rá – egy sokkal szélesebben értelmezhető, és rengeteg réteggel rendelkező terület, ami az elmúlt közel ötven évben számos változáson ment keresztül. Mondhatnánk, hogy egyértelmű oka ennek a digitalizáció előrehaladása, az új gépek, kütyük, kellékek megjelenése, vagy egyszerűen az, hogy átalakult a társadalom napi médiafogyasztása. De a beszélgetés, mint olyan, az ennyi év után is fent maradt. És hogy hogyan is alakult a műfajnak az evolúciója, hogy hogyan tudott teljesen átalakulni, miközben mégis hordozza az alapvető jegyeket, csak a dolgozat végére fog kiderülni.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A cancel culture fogalom és jelenség értelmezései a magyar sajtóbanIgaz, Rebeka; Mészáros, Péter; DE--Bölcsészettudományi KarPályamunkámban azt vizsgálom, hogy a magyar sajtóban milyen értelmezései vannak a cancel culture jelenségnek és fogalomnak. Hipotézisem az, hogy másképp van jelen Magyarországon a köztudatban a jelenség és gyakorlata, mint nyugati országokban (pl. Egyesült Államok), emiatt új értelmezései jelennek meg a médiában. A tézisek igazolásához Glózer Rita Diskurzusok a civil társadalomról (2008) és Jane Stokes A média- és kultúrakutatás gyakorlata (2008) című könyvekben bemutatott diskurzuselemzés és tartalomelemzés módszereit használom fel. Magyar hírportálok, a mandiner.hu és a 444.hu „cancel culture” címkével ellátott cikkeit elemzem: azt a módot vizsgálom, ahogy jelentést hordoznak, ahogy egymásra utalnak, valamint mintázatokat keresek bennük. Általános következtetéseket vonok le a hírportálokon a témában közölt szövegek alapján arról, hogy miként viszonyulnak a jelenséghez és ez miben nyilvánul meg. Példák alapján bemutatom a mandiner.hu és a 444.hu cancel culture értelmezéseit és összehasonlítom ezeket egy általam felállított definícióval, végül ismertetem a dolgozatom eredményeit és levonom ezek alapján a konklúziót. Azt a jelentést fedeztem fel a különböző értelmezések mögött, hogy a vizsgált hírportálok saját nézeteiknek megfelelően mutatják be és értékelik a cancel culture jelenséget, ezzel politikai álláspontjukat és saját igazságukat bizonyítva. Gyakorlatuk gyakran párhuzamba állítható a kritizált cancel culture – és a rajongói kultúra – gyakorlatával, valamint Donald Trump Twitter tevékenységének céljával is, a közvélemény formálásával és egy megmentő kinevezésével – ami maga a hírportál.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Comic-tenger kalózaiKomáromi, Viktória Anna; Énekes, András Előd; DE--Bölcsészettudományi KarA 21. században a képregényipar nagy változásokon ment keresztül. A képregénytípusok és kiadási formák változatossága, a fordított művek elterjedése, és a médium általános elfogadottsága mind lehetővé tették egy új korszak kezdetét. A korszak pedig a maga technikai fejlődéseivel alakította tovább a médiumot, melynek hatására megjelent a digitális képregény. Ma már nehéz olyan mainstream képregényt találni, amely nem digitálisan jelenik meg először. Még nehezebb azonban egy olyat találni, ami nem érhető el valamilyen formában ingyenesen, online. Aligha létezik olyan internetfelhasználó, aki ne vált volna kalózzá az élete során, éppen ezért nem volt célom a kalóztársadalom elítélése, sem a legitim piac dicsőítése. Kutatásomban egy jelenség megértésére fókuszáltam, annak okait tártam fel. Dolgozatomban az alapfogalmak tisztázását követően a legális és illegális oldalakat vizsgálom, majd összevetem a digitális képregények illegális fogyasztásának problémakörét a zeneipar tapasztalataival és egy 2022-es kérdőívvel. Célom megérteni, hogy miért választják az olvasók az illegális felületeket a sokszor teljesen ingyenes legálissal szemben.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A cudar fogadós múltbéli merengéseBoldizsár, László; Hlavacska, András; DE--Bölcsészettudományi KarA fejezetek és sorrendjük, valamint egymásból következésük tárgyát a tényleges világunkban elhelyezett mivolta határozná meg. Magában foglalja az eddig megjelent kötetek átfogó narratíváját, annak alakulását, irányát, alkalmazásait; itt történik meg A királygyilkos krónikája részletekbe menő összehasonlító elemzése más fantasy műfaj stílusjegyeit vagy fantasyelemeket magukban hordozó művekkel.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A fluktuáció csökkentésére irányuló szervezetfejlesztési lehetőségek a Campus HotelbenSzalai, Borbála; Sebestyén, Attila; DE--Bölcsészettudományi KarA szervezetek megfelelő működésének elengedhetetlen feltétele az átlátható kommunikáció és a folyamatos fejlesztés. Dolgozatom témájául az UD Hotels Kft. Campus Hotel nevű egységének belső működését választottam, kiemelten a recepciót, azaz a legnagyobb létszámú szerkezeti egység munkáját, szervezetben betöltött szerepét és helyzetét. Az utóbbi években a recepciót érintően egyre jobban érvényesült a fluktuáció, valamint ennek egyik következményeként a munkavégzés gördülékenységében is felfedezhető a nehézségek szaporodása. Dolgozatom ezt a problémakört járja körül a recepció munkájának részletezésével, az akadályok feltárásával, valamint a javaslatot teszek e problémák megoldására is. Ennek folyamán külön figyelmet fordítok a szervezeti kultúra strukturált fejlesztésére és a dolgozókat érintő képzési programok kidolgozására.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Harry Potter-univerzum transzmedialitásának vizsgálataMészáros, Krisztina Sára; Hlavacska, András; DE--Bölcsészettudományi KarA mai mediatizált világhoz alkalmazkodva, olyan ingergazdag környezetet kell kialakítanunk, ami folyamatosan fenntartja a fogyasztók érdeklődését. Már nem elég egy platformon szórakoztatni a közönséget ahhoz, hogy versenyben maradjunk a figyelmükért vívott csatában. A többplatformon keresztül kibontakozó cselekményeket kell a középpontba helyeznünk. A záródolgozatomban a Harry Potter-univerzumon keresztül vizsgáltam meg a transzmediális történetmesélés kínálta lehetőségeket. Az első részben annak jártam utána, hogy a Potterverzum mennyiben felel meg, és milyen szorosan követi a Henry Jenkins által felállított alapelveket, amik a transzmedialitást szabályozzák. A hét alapelv vizsgálata során, az univerzum transzmedialitása bebizonyosodott. Ezt követően a rajongói kultúra vizsgálatával folytattam, és egy fókuszcsoportos kutatás keretein belül elemeztem a rajongók viszonyulását a műhöz. Az így kapott eredmények egyértelműen megválaszolták azt a hipotézisemet, hogy a rajongói kultúra milyen határokat szab egy történetvilág kialakítása során.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A K&H Bank társadalmi felelősségvállalása és hatása a Távbank dolgozóiraVarga, Vivien; Sebestyén, Attila; DE--Bölcsészettudományi KarBár a társadalmi felelősségvállalás és annak külső kommunikációja egyre inkább számít általános gyakorlatnak, a jelenség munkavállalói oldalról kevésbé kutatott területnek mondható, személyes meggyőződésem szerint pedig nem elhanyagolható ezen aspektus sem, hiszen ennek vizsgálatából következtetéseket vonhatunk le a CSR-gyakorlat hatékonysági fokára vonatkozóan. A nagyvállalatok munkavállalóikkal való kapcsolata egyetemes kultúránkban vitatott, a cég társadalmi felelősségvállalásának ezen aspektusból való vizsgálata azonban potenciálisan mutathat összefüggést a kérdésben. Dolgozatom fókuszát a K&H Bank társadalmi felelősségvállalása és a Távbank munkavállalóira gyakorolt hatásának vizsgálata képezi, mely által az említett aspektus vizsgálatát kívánom előtérbe helyezni.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A kamaradrámák érvényesülése a vizualitáscentrikus filmiparbanPollák, Veronika Hanna; Váró, Kata Anna; DE--Bölcsészettudományi KarKorunkban, amikor az akcióval teletűzdelt, vizuálisan lenyűgöző, CGI technológiával gazdagított szuperhősfilmek vezetik a nézettségi listát, nehéz lehet elképzelni, hogy egy kevés szereplővel, egy helyszínen játszódó film hogyan mutathat túl látszólag megnövekedett ingerküszöbön és hogyan válhat érdekessé a néző számára. Dolgozatomban bemutatom a kamaradrámák kialakulásának történetét, jelenjüket és jövőjüket az egyre inkább vizualitáscentrikus filmiparban. E mellett vizsgálni fogom vizuális megvalósításuk jellemző jegyeit, különös tekintettel az operatőri munkára, illetve arra, hogy az hogyan követi a megjelenített lélektani folyamatokat. Úgy gondolom, témámat a filmipar utóbbi években tapasztalható átalakulása – a vizuális ingerek felé történő eltolódás – teszi relevánssá.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A könnyűzenei fesztiválok marketingkommunikációjaBarta, Dóra; Énekes, András Előd; DE--Bölcsészettudományi KarA dolgozatom célja az volt, hogy megismerjem a hazai könnyűzenei fesztiválok marketingkommunikációját a Sziget Fesztivál példáján keresztül. Elemeztem a nemzetközi és hazai viszonyokat, valamint megismertem a Sziget történetét és jelentőségét, a Diákszigettől a Pepsi Szigeten át napjainkig. Mára már a Sziget Európa egyik legnagyobb kulturális és könnyűzenei fesztiváljává nőtte ki magát. A téma aktualitása véleményem szerint vitathatatlan, hiszen a 21. század egyik legvonzóbb turisztikai és kulturális termékévé vált a fesztiválpiac. Elmondhatjuk, hogy a legszélesebb társadalmi rétegeket megmozgató esemény ez, hiszen a fesztivál látogatottság az utóbbi időben nemzetközi és hazai szinten is megnőtt, bővült, valamint egyre sokszínűbbé vált. Fesztiválkutatásom során kitérek a COVID-19 vírus által okozott „károkra” is, valamint, hogy hogyan vészelte át a fesztiválpiac mindezt. Emellett pedig elemzem a Sziget nemzetköziségének mibenlétét is. Kutatói kérdésemben a digitális médiumok változó trendjeit vizsgáltam, valmint a Sziget Fesztivál marketingstratégiáját, amely megismeréséhez egy interjú keretein belül beszélgettem Garam Tamással a Sziget marketingvezetőjével.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A kortárs magyar irodalom online és offline megjelenéseiBodnár, Lili Anna; Fodor, Péter; DE--Bölcsészettudományi KarMi a kortárs magyar irodalom? Hol találkozhatnak vele az emberek? Van arra lehetőség, hogy a XXI. században olvasó embereket "neveljenek?" Hogyan járulnak ehhez hozzá a különböző népszerűsítő platformok, és a különböző írók, költők és néhány multinacionális cég? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keresi a választ a záródolgozatom, amelyben megviszsgáltam hogyan jut el a középiskolás korosztályhoz a kortárs magyar irodalom. Továbbá bemuttatam a Libri irodalmi díjat, és néhány díjazott esetében kitértem az önmenedzsment kérdésére az online felületeken. Végül az "offline" megjelenés egyik formáját ismertettem: a JCDecaux Hungary KFT. pályázatát, amely során a "megállókba költözik a kortárs magyar irodalom". Összegzésemben kifejtettem, hogy a kortárs magyar irodalom élő és közösségépítő.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A közösségi média politikai szerepeFazekas-Szabó, Johanna; Mészáros, Péter; DE--Bölcsészettudományi KarAzt láthatjuk, hogy 2023-ra a politikusok marketing kommunikációjának szerves részévé vált a közösségi média lehetőségeinek kiaknázása, a szavazók gyors és közvetlen elérése és persze meggyőzése. Kutatásomban ezt szeretném vizsgálni egy egyedi feltáró kutatással, hogy milyen paraméterek mentén tudjuk ezt a sikerességet vagy éppen sikertelenséget megvizsgálni, amelyhez egyfelől két olyan hírközlő platform rovatát hívom segítségül, mint a Telex Lájk Bajnoksága és a Mandíner LikeFight-ja, amelyek pontosan a politikai kommunikáció online versenyének aspektusait feszegetik az elmúlt 3 évben. Másfelől pedig a rovatok adatait tovább elemezve megvizsgálom a Facebook és Instagram oldalak korábbi, és jelenlegi megjelenéseit néhány népszerű kormánypárti és ellenzéki politikus körében. Alapvetően azt várom a kutatástól, hogy egyfajta tendenciát mutasson az elmúlt évek változásairól, ami a politikai online teret illet, illetve, hogy hogyan épült és épül be fokozatosan a politikai kampányokba a kommunikáció online formája, továbbá pedig képet kapjunk a jelenlegi erőviszonyokról, ami a politikusok online szereplését illeti.