Elektronikus oktatási módszer a mezőgazdaság-tudományban

Dátum
2011-04-19T07:54:10Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Az értekezés az elektronikus oktatás és számonkérés eszköztárának egy konstruktív adaptációját mutatja be egy szerver-kliens alapú, webes felületen megjelenő, saját fejlesztésű oktatási és vizsgáztatórendszeren keresztül. A technológiai fejlődés hatásának, az e-learning különböző megvalósulási formáinak, az elektronikus oktatás szabványosításának és a pedagógiai értékelés fejlődésének szakirodalmi áttekintése után a mű ismerteti a keretrendszer, a fejlesztői rendszer, az elektronikus tananyag, a vizsgarendszer és az adminisztrációs és elemző modul tervezésének, megvalósításának és alkalmazásának módszereit, lépéseit, tapasztalatait. A rendszer bevezetése óta több mint 3 ezer vizsga során rögzített részletes adatok elemzése fontos visszacsatolást jelent, melynek célja az oktatás hatékonyságának és színvonalának javítása. Az adatok feldolgozásán és elemzésén keresztül a szerző ismerteti a rendszer alkalmazhatóságát pl. a teljesítménymérés validálásával, a feladatsorok összeállításával (kérdések száma, sorrendje, időigény), a találgatások kiszűrésével, a hibás feladatok automatikus azonosításával, a javítások hatékonyságával, a fáradtság szerepével, a feladatok olvashatóságával, környezetvédelmi és költségvonzatokkal stb. kapcsolatos kérdésekben. An adaptation of the tools of e-learning and assessment is introduced through the development of a server-side, web-based e-learning and e-assessment system in the field of agricultural higher education. Following a summary of effect of technological progress, different forms and standards of e-learning, and evolution pedagogical assessment, the planning, development and usage of the developed framework, the authoring system, the progress of creation of learning objects and e-learning materials, the assessment system and the developed tools of administration and analysis are introduced. Based on the analysis of the detailed data of more than 3000 e-exams logged during the years of the application’s usage, used to improve the efficiency and quality of education, the author aswers questions regarding validity of assessment, compiling of tests (amount and order of questions, time used etc.), filtering out of guessing, automatic detection of wrong test items, role of exhaustion, efficiency of correction, readability, environmental and economic issues etc.

Leírás
Kulcsszavak
oktatásmódszertan, educational methodology, e-learning, oktatás, education, vizsgáztatás, assessment, webfejlesztés, web development
Forrás