Webdesign: design és vizuális kommunikáció

Fájlok
Dátum
2011-04-28T09:07:02Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatunkban elsősorban a vizuális kommunikációt, annak eszközeit, céljait és lehetőségeit mutattuk be. Megismerkedtünk a vizuális kommunikáció mibenlétével. Azzal, hogy mennyire része ez is az emberi kommunikációnak, mennyire nagy szerepet tölt be, s hogy sokszor még a verbális kommunikációnál is nagyobb ereje van. Rávilágítottunk arra, hogy ezért hogyan vált egyre fontosabbá a piacgazdaságban az egyre tudatosabb alkalmazása. Megnéztük, hogy milyen eszközökkel hozhatunk létre sikeres vizuális kommunikációt, hogyan épül fel egy jó dramaturgia, mire kell figyelni egy üzenet megkomponálásánál, mekkora jelentősége van a képeknek, sőt akár egy-egy szín használatának is. Megnéztük melyek a jó kép ismérvei és egyáltalán milyen típusú kép mire jó, hogyan választhatjuk ki a megfelelőt. Megismerkedtünk a helyes szövegfelépítéssel tartalomkialakítási és tipográfiai értelemben egyaránt. Végezetül pedig azt is bemutattuk, hogy ha már az eddigiekkel tisztában is vagyunk, milyen egyéb dolgokra figyelhetünk még oda a sikeresebb összkép kialakításának érdekében, s milyen plusz kreatív ötletekkel dobhatjuk fel azt. Megtudtuk mindeközben azt is, hogy mindez tudattalanul mennyire áthatja mindennapjainkat; és azt is, hogy egyetlen célt szolgál, mégpedig a befolyásolást. A gazdaság világában az üzenet adói természetesen a cégek, a cél pedig nem más mint fogyasztásra bírás. Éppen ezért nem hagytuk figyelmen kívül a vizuális kommunikáció reklámügyi vonatkozásait sem; valamint kitekintést tettünk a vállalati arculat vizuális kommunikációt érintő kérdéseire is, mely során példákat felvonultatva megismerkedtünk a logotípiák és emblémák roppant sokszínű világával.

Később – munkánk utolsó részében – a designt jártuk kicsit körül. Rövid történetének megismerése után megvizsgáltuk, hogy milyen célokat tudunk a segítségével elérni, és miként tudunk ezeknek megfelelő jó designt kialakítani eddigi vizuális kommunikációs ismereteinkre alapozva. Megtudtuk, hogy milyen bevett szokások, milyen irányvonalak szerint történik a design kialakítása, hogy nem kell félni az egyszerűségtől. Mindezen ismeretek már komoly támpontot nyújthatnak a céljainknak megfelelő design kialakítása felé megtett első lépéseinkhez. Ezen túl abban is segítenek bennünket, hogy egyszerűen felismerjünk egy jó designt, – és ami nehezebb – meg tudjuk különböztetni a rossztól.

Mind a hosszabb vizuális kommunikációs részben, mind a rövidebb designt tárgyaló fejezetben nagy hangsúlyt próbáltunk fektetni az egyes témák speciálisan képernyős illetve webes vonatkozásaira minden kapcsolódó területen.

Eddigi munkánk során megszerzett vizuális kommunikációs, designbeli, és honlaptervezési tudásunk alkalmazásával készítettünk egy webhelyet, mely a dolgozatban felhalmozott elméleti ismereteket a gyakorlatban is szemlélteti.

Leírás
Kulcsszavak
webdesign, vizuális, kommunikáció, tipográfia, logotípia, embléma, design, honlaptervezés, infografika, képretorika
Forrás