A megerősítéses tanulás alkalmazása az Othello játékban
Dátum
2011-04-28T10:26:13Z
Szerzők
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt
Szakdolgozatomban egy gépi tanulási algoritmust, a megerősítéses tanulást írtam le a szekvenciális döntéshozási problémák megoldására. A megerősítéses tanulás képes közelítő megoldást adni nagy szekvenciális döntéshozási problémákra úgy, hogy függvényközelítő módszert használ. Leírtam a Q-tanulást, egy gyakran használt megerősítéses tanulási algoritmust, amit neurális hálózatokkal kombináltam. Az Othello játékot használtam fel a Q-tanulás alkalmazásának bemutatására.
Leírás
Kulcsszavak
megerősítéses tanulás, neurális hálózat, mesterséges intelligencia, Othello, JAVA