Felkészítés a matematikai diákolimpiára

Absztrakt

A Nemzetközi Matematikai Diákolimpia (IMO) több mint fél évszázados múltra tekint vissza. Az értekezés áttekinti a magyarországi felkészítő munkát. A bevezetést követő 2. fejezet bemutatja az IMO-t, vizsgálja szerepét a tehetséggondozásban, majd a magyar versenyzők és eredményeik áttekintése következik. A 3. fejezet a diákok felkészítését vizsgálja, nemzetközi összehasonlítást is végezve. A 4. fejezetben a szerző által összeállított, illetve kitalált két feladatsor található didaktikai megjegyzésekkel. Ezek a szerző referált folyóiratban megjelent cikkei alapján születtek. Az 5. fejezetben a szerző önálló ötleteiből született feladatai találhatók. A 6. fejezet a 2001 és 2010 közötti évek hazai válogatóversenyeinek áttekintése.The International Mathematical Olympiad (IMO) started more than half a century ago. In the thesis we investigate the preparatory work for the IMO in Hungary. After the introduction, in Chapter 2 we introduce the IMO, investigate its role in developing talented students, and survey the Hungarian contestants and their results. In Chapter 3 we look at the preparation of the sudents, followed by international comparison, as well. In Chapter 4 there are two problem sets by the author with didactical remarks. They are based on the papers of the author published in refereed journals. In Chapter 5 we can find problems created by the author. Chapter 6 is a survey of the selection tests in Hungary in the period between 2001 and 2010.

Leírás
Kulcsszavak
tehetséggondozás, working with the talented, matematika verseny, mathematical competition, felkészítés a diákolimpiára, preparation for the IMO
Forrás