A Hajdú-Coop Zrt. beszállítói partnerkapcsolatainak értékelése az EFQM Modell alkalmazásával

Dátum
2012-04-05T08:42:37Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Az EFQM Kiválósági Modell tökéletes alap lehet, egy kiválóságra törekvő szervezet megvalósítására. A modell 8 alapelvvel rendelkezik, melyek elsősorban a menedzserek számára adnak iránymutatást. Kritériumrendszere alapján bármely szervezet végezhet önértékelést, mely segítségével megállapíthatják, mik az erősségeik és fejlesztendő területeik. Az EFQM modell a TQM alapelveiből indul ki, ezért röviden ezt a vezetési filozófiát is bemutattam. Ezt követően az önértékelést, annak módszereit és folyamatát ismertettem. Kiemeltem, hogy az önfelmérés csak akkor lehet eredményes, ha nem csak egyszeri projektként kezelik, hanem időről-időre megismétlik. Az EFQM modellt 2010-re átdolgozták. A módosítást két fő dolog indokolta. Az egyik, hogy a folyamatos változások miatt, időnként szükséges felülvizsgálni a rendszert, a szerzett tapasztalatokat bele kell építeni. Másik ok, a világgazdasági helyzet alakulása.

Leírás
Kulcsszavak
EFQM, önértékelés
Forrás