HTML lapok szerkesztésének tanítása a középiskolában

Dátum
2007-03-21T15:54:36Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Szakdolgozatom a HTML (Hypertext Markup Language) leíró nyelv középiskolai tanításának lehetőségeiről szól. Mivel maga a HTML nyelv igen összetett, gyorsan fejlődik, változik, újabbnál-újabb lehetőségekkel bővül, s számos más alkalmazás felé is kitekintést nyújthat, ezért ezen témakör tanítását magasabb óraszámmal rendelkező osztályoknak, csoportoknak, illetve szakköri valamint fakultációs órákra ajánlanám! Szinte semmilyen előképzettséget nem igényel a nyelv elsajátítása, de nem árt, ha a tanulók otthonosan mozognak valamilyen egyszerűbb szövegszerkesztő program és valamilyen Böngésző program kezelésében, s az sem baj, ha egy kicsit kreatívak. Ugyanis véleményem szerint néhány alapvető „parancs” elsajátítása után már csak a fantáziájukat kell használni, s szinte nincs olyan elképzelés, amit ne lehetne megvalósítani a HTML nyelv segítségével! Mint már említettem a HTML nyelv minden „parancsának” megtanulása és begyakorlása elég sok időt venne igénybe ezért ebben a szakdolgozatban csak a legfontosabb és legnépszerűbb TAG-ek ismertetésére kerülne sor. Célunk az lehetne, hogy játékos eszközökkel, sok mintapéldán keresztül felkeltsük a gyerekek érdeklődését számítástechnika ezen ága felé is, és színes, fantáziadús példák segítségével „rávegyük” arra őket, hogy otthon is próbálgassák az egyes „parancsok” hatásait és jobbnál-jobb ötletekkel álljanak elő.

Leírás
Kulcsszavak
a HTML leíró nyelv, a HTML dokumentum szerkezete, a dokumentum színeinek beállításai, a betűtípusok és a sortörés beállításai, listák készítése és formázása, képek beillesztése, linkek beillesztéének szabályai, táblázatok készítése
Forrás