Női magazinok elemzése: JOY és Cosmopolitan
Dátum
Szerzők
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt
Záródolgozatom témája két női magazin elemzése, valamint a bennük megjelenő nőképek vizsgálata. Két olyan, Magyarországon közkedvelt és népszerű lapot választottam, amelyek először a nemzetközi piacon váltak híressé: az eredetileg német JOY-t és az amerikai Cosmopolitant. Másfél év alatt kiadott, összesen harminchat magazint vizsgáltam meg 2011. januártól 2012. júniusig. A dolgozatban olyan elemzést végeztem, amely során megvizsgáltam a paratextusokat, a műfajokat, a szöveg és kép kapcsolatát és a hirdetéseket. A részletes elemzés után, ezekből kiindulva a magazinokban megjelenő nőképet vizsgáltam. Fő célom az volt, hogy olyan egy olyan képet mutassak ezekről a női magazinokról, amely rávilágít arra, hogy fontos szeletét képzik a magyar újságpiac nőknek szóló kiadványainak.