Tanulóalgoritmusok alkalmazása játékokban
Dátum
2013-05-31T09:07:08Z
Szerzők
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt
A dolgozat célja egy olyan evolúciós programozási keretrendszer megalkotása volt Java nyelven, melynek segítségével programkódok ,,tenyészthetőek”. Az alkalmazási környezetnek megfelelő kódsablon megadásával definiálhatunk egy programvázat, amely tartalmaz néhány helykijelölőt, ahová a genetikus algoritmus során előállított kifejezés(ek) kerül(nek) majd. Az evolúció működési mechanizmusát felhasználva azt reméljük, hogy az adott környezetben a legéletképesebb egyedeket (kifejezéseket) tudjuk majd előállítani. A kifejlesztett szoftver a Robocode nevű keretrendszerben lett tesztelve.
Leírás
Kulcsszavak
genetikus algoritmusok