Az élénkítő koffein A kávé- és energiaitalok fogyasztási szokásainak összehasonlítása a fiatalok körében

Dátum
2013-11-25T08:49:14Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Szakdolgozatom témája az élénkítő hatású, teljesítményfokozó termékek fogyasztási szokásainak összehasonlítása, a fiatal (15-34 éves) korosztályok körében. A termékvonalon található árucikkek közül a kávé és energiaital került kiválasztásra; ennek oka, amellett hogy e két termék rendelkezik a legnagyobb koffeintartalommal (a készítmények élénkítő hatása leginkább a koffeinnek köszönhető) az, hogy a kávé a teljes populáció tekintetén a legnépszerűbb élénkítő italnak tekinthető, az energiaital pedig a különböző kutatások alapján a célcsoporton belül nagy közkedveltségnek örvend. A szakirodalmi áttekintésben a témához kapcsolódó legfontosabb adatok, információk kerültek bemutatásra; a kávé esetében különös tekintettel az előállításra, a hazai és nemzetközi kereskedelmi tendenciákra és a különböző kávétípusok ismertetésére, az energiaital rész esetében pedig a termékösszetevők és a legnagyobb márkák marketingtevékenysége volt hangsúlyos. Mindkét terméknél sor került az élettani hatások és a lehető legfrissebb fogyasztási adatok bemutatására.A primer kutatás során egy kvantitatív módszerek közé sorolható kérdőív került lekérdezésre, ebben csak az egyes termékekre vonatkozó és összehasonlító kérdések szerepeltek. A kérdőív olyan kérdésekre kereste a választ, mint a fogyasztás gyakorisága és helyszínei, a fogyasztás okai; kávénál vagy energiaitalnál fontosabb-e a márka, az ár, a minőség, az íz, a koffeintartalom és a termékösszetétel. A kutatás tárgyát képezte még a márkaismeret, az egészségre gyakorolt hatások és a leszokás megítélése, különböző kifejezések terméktípushoz kötése, valamint a vásárlási szokások megismerése.

Leírás
Kulcsszavak
koffein, kávé, energiaital
Forrás