Földrajzi tartalmak megjelenése a fizika kerettanterveiben

Dátum
2014-05-27T06:45:15Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A szakdolgozat célja, hogy megvizsgálja a fizika kerettanterveiben, mennyi földrajzzal rokonítható, kapcsolatba hozható tartalom található. Ilyen tekintetben kutatás még nem történt, ezért bevezetésként a földrajz tanításának rövidebb történeti áttekintésére kerül sor, különös tekintettel a földrajz óraszámának alakulására. Az adatokat a fizika kerettantervei szolgáltatták, majd a különböző vizsgálati szempontok alapján az adatokat számszerűsítettem, mivel ennek köszönhetően arányok könnyebben számíthatóak. Természetesen vannak olyan fogalmak, melyeket nem lehet teljes mértékben, egyértelműen a fizikához vagy földrajzhoz sorolni, ebből kifolyólag a szakdolgozat a saját szubjektivitásomat tükrözi. Eredmények tekintetében különbségeket lehet felfedezni az egyes kerettantervek és évfolyamok között, de összességben elmondható, hogy a vizsgált szempontokban közel egyharmad a földrajzi ismeretekkel kapcsolatba hozható tananyag.

Leírás
Kulcsszavak
földrajz, kerettanterv
Forrás