Szervezeti konfliktusok vizsgálata az intézményi összevonás okán a Móricz Zsigmond Református Kollégium, Gimnázium, Szakközépiskola és Általános Iskolában

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Diplomadolgozatom témája a szervezeti konfliktusok elemzése a kisújszállási Móricz Zsigmond Református Kollégium, Gimnázium, Szakközépiskola és Általános Iskola intézményénél, amit az iskolát ért szervezeti struktúraváltozás miatt tartottam fontosnak. A vizsgálatok eredményeként az információs hálózat, valamint a csoportkohézió és egyes vezetők konfliktusvállaló készségének fejlesztési igényét fogalmaztam meg, amelyek kialakulásában érezhetően nagy szerepet játszott a két intézmény összevonásának gyors, a megfelelő felkészülési mechanizmusoktól mentes, mondhatni radikális folyamata. Bár az iskola dolgozóinak jelentős része mindennapi tevékenysége során nem érzékeli a struktúraváltást, számos munkakör és funkcionális terület megváltozott a szervezetben,amelynek komoly szerepe van az eddigi eredmények elérésében és a hiányosságok megteremtésében. A pedagógusok többsége látja a perspektívát a kialakult helyzetben - egy felmenő rendszer kiépítésének lehetősége fogalmazódott meg többekben - ám az ehhez vezető út során a jelenleg fennálló strukturális és kommunikációs problémákból eredő konfliktusok megoldására, hosszú távon pedig megelőzésére van szükség. Egy komplett információs rendszer kiépítésén túl, csapatépítő tréningek, vezetői kompetenciafejlesztő tréningek alkalmazását javasoltam az iskola számára, mert véleményem szerint ezeken a tréningeken szerzett tapasztalatra, ismeretre nem csak a profitszféra szereplőinek, de egy oktatási intézménynek és annak vezetőinek is nagy szüksége van függetlenül attól, hogy ott az ezáltal elért teljesítménynövekmény és profit nem számszerűsíthető olyan könnyen.

Leírás
Kulcsszavak
szervezeti konfliktusok, konfliktusmenedzsment, intézményi összevonás
Forrás