Egy témazáró feladatlap többszempontú értékelése

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A tanár számára a fejlődés alapja, hogy munkáját folyamatos értékelésnek vesse alá. A részletes mérések és értékelések egyrészt képet adnak a diákoknak, teljesítményük, munkájuk minőségéről. Másrészt a tanár is visszajelzést kap a munkája eredményességéről. A szakdolgozatomban egy általam összeállított témazáró feladatlap több szempontú kiértékelését végzem el. Az „Anyagcsere folyamatok a sejtben” című tematikai egységből szerzett tudásanyag vizsgálata különösen érdekes. Ez a biológiai tananyag, diákok számára egyik legnehezebben megérthető része. A dolgozatban elsősorban arra keresem a választ, hogy mennyiben felelt meg a témazáró összeállítása a követelményeknek. A mért eredmény és a valós eredmény közötti eltérés mértékére az esetleges hibák megkeresésével próbálok választ kapni. Ennek érdekében különböző statisztikai módszerekkel vizsgálom meg az egyes feladatokat, feladattípusokat, a megoldáshoz szükséges gondolkodási műveleteket. Megpróbálom feltárni a főbb típushibákat. Az eredményeket elemzem, majd a szakirodalom segítségével, a későbbiekben is jól hasznosítható következtetéseket vonok le. A dolgozatban választ kapok arra, hogy milyen sokféle tényező befolyásolhatja a diákok teljesítményét. Az okok teljesebb megismerése érdekében részletezem a témazáróhoz szorosan kapcsolódó körülményeket is.

Leírás
Kulcsszavak
tanár, pedagógia, feladatlap, értékelés, biológia, középiskola
Forrás