Informális tanulás az interneten keresztül

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Mindennapjaink részévé váltak a „digitális kütyük”, az IKT eszközök használata is mindennaposnak mondható,ezért úgy gondolom feltétlenül fontos az egyre inkább digitalizált világ meglétéről beszélnünk. A téma fontosságát mutatja az is,hogy az egyes generációk ezeket az új technológiai eszközöket másképp használják,így generációk között meglehetősen nagy digitális szakadék alakulhat ki. A fiatalabb generációk, például az Y vagy a Z számára nélkülözhetetlenek a digitális eszközök. Ők már beleszülettek ebbe a digitális világba. Rendkívül jól ismerik a számítógépet,és számukra ez olyan természetes akár a lélegzetvétel. Ezzel szemben a veterán,Baby boom, vagy az X generációk számára ez még idegen környezet. Az informális tanulás jelentősége is fontos, hiszen ez életünk részévé válhat. Sokan azt gondolják, csak formális keretek között tudnak ismereteket szerezni,de éppúgy informálisan is. Ez történhet interneten keresztül is, például egy cikk olvasásával vagy egy videó megnézése kapcsán is, de akár mások beszélgetéséből is tudunk tanulni. A második fejezetben az informális tanulás fogalmát,kialakulását,eszközeit,formáit,előnyeit és hátrányait foglalom össze. Ide kapcsolódik még a szakmák,hobbik elsajátítása is az internet segítségével,ami azért fontos, mert sokan innen sajátítanak el különböző ismereteket,vagy épp ez ösztönzi őket a későbbiekben,hogy valamilyen képzésen vagy tanfolyamon részt vegyenek. A mai generáció rendkívül sok időt tölt a számítógép előtt, sokan nem csak munkaeszközként használják, hanem kapcsolatfenntartásra vagy csak az interneten szörföznek. Ennek ellenére a böngészés során akaratlanul is sajátítunk el új információkat,akár olyan dolgokról, amikről szívesen olvasgatunk,akár olyan témákról ahová véletlenül keveredünk oda. A harmadik fejezetben a digitális nemzedékek és az IKT kapcsolatát foglalom össze. Továbbá az IKT eszközök használatának a különbözőségeit,az elsődleges és másodlagos digitális törésvonalakat taglalom.A fejezet témája,hogy digitális bennszülöttekre és a bevándorlókra mennyire jellemző ez a fajta „véletlenszerű” tanulás.

Leírás
Kulcsszavak
informális tanulás, IKT, digitális bennszülöttek, generációk, internethasználat
Forrás