A QR-kód és a városmárkázás összefonódása

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A 21. század technikai fejlődései számos lehetőséget hordoznak magukban az élet különböző területein. A mobiltelefonok új generációjaként megjelenő okostelefonok nem csak a telekommunikációs szokásainkat alakították át, hanem az információszerzés új kapuit is megnyitották számunkra. Alkalmazások végtelen sora vár az IOS vagy Android készülékkel rendelkezők számára, miközben a felhasználók nagy része nem aknázza ki telefonjuk nyújtotta lehetőségeket. Ennek egyik legszembetűnőbb példája a 2000-es években megjelenő okostelefonnal leolvasható hiperlink, az az a QR-kód, melyet az ismeretek hiányában csak igen kevesen alkalmaznak. Ahhoz, hogy a QR-kódot a városi élettel, valamint a városmárka kiépítésével összekapcsolhassam szükségesnek találom egy rövid, ám átfogó képet adni a városmarketing és a városmárkázás területéről. Néhány olyan elmélet és modell felsorakoztatására vállalkoztam, amelyek hozzájárulnak egy város sikeressé tételéhez. Többek között egy olyan fogalmi háló felállítása volt fő célom, melyet a későbbiekben egy hazai város, Eger kapcsán alkalmazhattam. Eger az elmúlt években komoly márkaépítési folyamaton ment keresztül, mely számos érdekes elemet tartalmaz, s akár már itt vissza is kapcsolódhatunk a fentiekhez, ugyanis Egerben is kifejlesztésre került egy városnéző mobilalkalmazás, mely a városban elhelyezett QR-kódok segítségével felfedező útra hívja az odalátogatókat.

Leírás
Kulcsszavak
QR-kód, városmarketing, városmárkázás, mobilalkalmazás
Forrás