Matematikai tehetséggondozás felső tagozaton a Tarcali Klapka György Általános Iskolában

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Igyekeztem röviden ismertetni Tarcal község földrajzi helyzetét, iskolánk jellemzőit. Bemutattam az intézmény tehetséggondozó programját, rávilágítottam erősségeire, gyengeségeire egyaránt. Kiemeltem azokat a fontos területeket, amelyekkel fontosnak tartom a program kiegészítését, és az elkövetkezőkben azon leszek, mint a tehetséggondozó csoport aktív tagja hogy az általam leírtak megvalósuljanak. Bemutattam matematikai tehetséggondozásom céljait, ezek megvalósulását munkám során. Fő célként határoztam meg a problémamegoldó gondolkodás és a kreativitás fejlesztését. Ezen területek közül mind a tehetség fő összetevőjeként tartott kreativitással részletesebben foglalkoztam. Ezek után az általam használt feladatokat gyűjtöttem össze, amelyeket a feladatok típusai szerint csoportosítottam, a könnyebb feladatoktól haladtam a nehezebb feladatok felé. A feladatok mellett rejtvényeket és játékokat is alkalmazok tehetséggondozó munkám során. A feladatok bemutatása során dolgozatomban ezek bemutatására tértem rá, kiemelve azokat a fejlesztési területeket, amelyekre a leginkább alkalmazhatóak.

Leírás
Kulcsszavak
tehetség, tehetséggondozás, játék, kreativitás
Forrás