Matematikai tehetséggondozás felső tagozaton a Tarcali Klapka György Általános Iskolában
Absztrakt
Igyekeztem röviden ismertetni Tarcal község földrajzi helyzetét, iskolánk jellemzőit. Bemutattam az intézmény tehetséggondozó programját, rávilágítottam erősségeire, gyengeségeire egyaránt. Kiemeltem azokat a fontos területeket, amelyekkel fontosnak tartom a program kiegészítését, és az elkövetkezőkben azon leszek, mint a tehetséggondozó csoport aktív tagja hogy az általam leírtak megvalósuljanak. Bemutattam matematikai tehetséggondozásom céljait, ezek megvalósulását munkám során. Fő célként határoztam meg a problémamegoldó gondolkodás és a kreativitás fejlesztését. Ezen területek közül mind a tehetség fő összetevőjeként tartott kreativitással részletesebben foglalkoztam. Ezek után az általam használt feladatokat gyűjtöttem össze, amelyeket a feladatok típusai szerint csoportosítottam, a könnyebb feladatoktól haladtam a nehezebb feladatok felé. A feladatok mellett rejtvényeket és játékokat is alkalmazok tehetséggondozó munkám során. A feladatok bemutatása során dolgozatomban ezek bemutatására tértem rá, kiemelve azokat a fejlesztési területeket, amelyekre a leginkább alkalmazhatóak.