Az iskolai közösségi szolgálat iránti attitűdök a középiskolások körében

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Napjainkban egyre érzékelhetőbbé válik, hogy a fiatalok társadalmi, állampolgári aktivitása és szociális érzékenysége igen alacsony. A közoktatás figyelembe vette ezt a problémát, és 2012-ben bevezette az iskolai közösségi szolgálatot. A szolgálat 5 fő célt jelöl ki, én dolgozatomban 3 célját vizsgálom: az állampolgári tudatosság növekedését, az önkéntesség iránti attitűdök növekedését és a pályaorientáció megvalósulását. Vizsgálati módszerem a fókuszcsoportos interjúzás. Az állampolgári aktivitással kapcsolatos eredményeim szerint a fiatalok követik szüleik passzivitását, nem tagjai sem ifjúsági sem civil szervezeteknek, nem érdeklődőek a politika iránt és nem is önkénteskednek. Második eredményem, hogy az iskolai közösségi szolgálat nem hozza meg a kellő motiváltságot a jövőben az önkéntes munkavégzéshez, a negatív tapasztalatok gyakran elrettentik a fiatalokat az önkéntességtől. Harmadikként a pályaorientáció megvalósulását vizsgáltam. Eredményeim szerint, nem mutatható ki, hogy pl. a szakközépiskolákban a fiatalok a tanult szakmájukkal megegyező területen végeznék a szolgálati idejüket (még ha lenne rá lehetőségük, akkor sem). A dolgozatom végén szociálpolitikai javaslatokat fogalmaztam meg a közösségi szolgálat továbbfejlesztésére.

Leírás
Kulcsszavak
iskolai közösségi szolgálat, állampolgársági aktivitás, önkéntesség, pályaorientáció
Forrás