A csengeri Makovecz Imre Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola és a Csengersimai Kölcsey Ferenc Körzeti Általános Iskola pedagógusainak konfliktuskezelési kultúrája

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Szakdolgozatom témája a pedagógusok konfliktuskezelési kultúrája a csengeri tankerület két oktatási intézményében. Általában vizsgálom a konfliktus meghatározását, jellemzőit, csoportosítási módjait főként pedagógiai szempontból kutatom. Bemutatom a hagyományos és az alternatív konfliktuskezelő stratégiákat és módszereket. Rávilágítok arra, hogy az iskola helyszíne lehet nemcsak konstruktív, hanem destruktív konfliktusnak is, ami károsan befolyásolhatja az iskolai élet minden résztvevőjének fejlődését. Felvázolom az iskolai konfliktusok lehetséges forrásait. Szakdolgozatom harmadik részében azt kutatom, mennyire ismerik és alkalmazzák a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Csengeri Tankerületének két intézményében a csengeri Makovecz Imre Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola és a Csengersimai Kölcsey Ferenc Körzeti Általános Iskola pedagógusai munkájuk során a konfliktuskezelési stratégiákat és módszereket. Kutatásomat kérdőíves formában végeztem. Célom annak kutatása volt, hogy a pedagógusok alapvetően együttműködő, problémamegoldó, kompromisszumkereső magatartást tanúsítanak a konfliktusok során? Összehasonlítom egy helyileg egymáshoz közel eső városi (614 tanulólétszámú) és egy 130 fős falusi általános iskola pedagógusainak konfliktusokkal kapcsolatos véleményét intézményükre vonatkozóan.

Leírás
Kulcsszavak
konfliktusforrás, konfliktuskezelés, mediáció, pedagógusok
Forrás