Lehetséges utak a család és intézmény kapcsolatában

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

E dolgozat első felébe a család és óvoda kapcsolatára vonatkozó külföldi és hazai szakirodalmi összefüggések eredményét igyekeztem összegyűjteni. Megosztottam a szakirodalomban említett, a felgyorsult gazdasági, társadalmi, szociális változásokra adott lehetséges válaszokat. Az intézményben kapcsolatot teremtő felek bemutatása után a bevonódás formáit ismertetem, majd a bevonódás elősegítését megcélzó programok leírását. Fejtegetésimben rámutattam arra, hogy az intézményi szereplők partneri viszonyának elősegítése elengedhetetlen a benne szereplők tudatos nyitottsága és ráhatása nélkül.

A dolgozat második részében a bevonódás gyakorlati megvalósulásának kvalitatív kutatási vizsgálatát ismertetem a 4 különböző fenntartású és óvodapedagógiai programmal rendelkező óvodában. A vizsgált óvodákban szerveződő szülői csoport(ok) tevékenységét, bevonódási formáit összegeztem, kiemelve azok jótékony hatását az intézmény és családok életére. A Waldorf pedagógiai gyakorlat pozitív eredményeit, modelljét is megosztom, mely a Waldorf óvodához tartozó szülők magas szintű bevonódását eredményezi.

Leírás
Kulcsszavak
Család és intézmény kapcsolata, Waldorf óvoda, Szülői bevonódás, Waldorf
Forrás