Érzelmi intelligencia, kreativitás és közösségi helyzet vizsgálata középiskolások körében

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatomban az érzelmi intelligencia, kreativitás és a közösségben betöltött hely összefüggését vizsgáltam középiskolások körében. Arra kerestem a választ, hogy vajon segíti-e őket közösségeiken belül az érzelmi intelligenciájuk és kreativitásuk vagy éppen fordítva, esetleg gátolja. Vajon jobb lesz annak a fiatalnak a helyzete a társak körében, többen rokonszenveznek vele, előbb kérik ki vitás kérdésekben a véleményét, aki érzelmileg intelligensebb a társainál? Vajon a kreativitás elősegíti, hogy a fiatal az osztályon belül jelentőségre tegyen szert, hogy szervezőként, vezetőként gondoljanak rá? A vizsgálat előtt felállított hipotéziseimet, miszerint a kreativitás és intelligencia pozitívan befolyásolják a közösségi státuszt csak részben tudtam vizsgálati eredményeimmel alátámasztani, mert a hipotézist megerősítő és annak ellentmondó összefüggéseket is találtam.

Leírás
Kulcsszavak
kreativitás, érzelmi intelligencia, közösség, szociometria
Forrás