Szemléltetés jelentősége a biológia és földrajz tantárgyak tanításánál

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A személtetés a tanítás kezdete óta kiemelt jelentőséggel bír a természettudományos tantárgyak tanítása során. Hiszen a tanárok a Földön élő élőlényekről, azok felépítéséről, bennük létrejövő folyamatokról, illetve a Földön lezajló különféle folyamatokról adnak át a diákoknak információkat egy-egy tanítási óra során. A személtetés nem csak a tanár munkáját, hanem a diákokét is elősegítheti. A tanár egy jól, előre megtervezett órai szemléltetéssel nem csak színesebbé, érdekesebbé teheti az órát, hanem motiválhat, illetve a diákoknak segíthet a nehezen érthető folyamatok megértésében, a száraz, nehezen emészthető tananyag könnyebb elsajátításában.

Leírás
Kulcsszavak
közvetett szemléltetés, közvetlen szemléltetés, szemléltetés jelentősége, oktatás
Forrás