A 2-3 éves korú kisgyermekek testi, értelmi és érzelmi fejlődésének vizsgálata

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Szakdolgozatom témája a két és hároméves korosztály testi, értelmi és érzelmi fejlődésének vizsgálata. Az első részben az erre vonatkozó irodalmi áttekintést fejtem ki, több szakirodalmat felhasználva ehhez. A pszichológiai fejlődést több megvilágítás alapján közelítettem meg, felhasználva ehhez a legnagyobb szakemberek, pszichológusok, filozófusok legelterjedtebb elméleteit. Adatgyűjtési módszereket tanulmányozok a gyermekek fejlődésének nyomon követésére, amelyre a pszichológusok az elmúlt száz év folyamán sok technikát dolgoztak ki. Leírom az egészséges fejlődés jellemzőit 0 – 6 éves korig, melyeket szakirodalmi tényekkel támasztok alá. Kitérek a fejlődést befolyásoló tényezőkre, melyben az öröklődés a szociokulturális hatások és a környezet szerepét taglalom. A következő fejezetben a leggyakoribb gyermekkori fejlődési zavarokról írok, szakirodalmi anyagok feldolgozása alapján. Ezután a fejlődési eltérés korai azonosításának fontosságának jelentőségét fejtem ki, amelynek keretében a gyermek mellett a családnak való segítség nagy szerepet kap. A gyakorlati résznél bemutatom saját vizsgálatomat. Bölcsődés korú eltérő fejlődésű gyermekek szűrését végeztem el egy kérdőíves felmérés segítségével. A két korosztályra vonatkozóan két kérdőívet használtam, az adott korú gyermekek fejlettségének megfelelő kérdésekkel. A kérdőívezést egy bölcsődei egységben végeztem, melyen belül 21 gyermekre vonatkozóan sikerült ezt a vizsgálatot végrehajtanom. A kérdőív 12 kérdés foglal magában, melyek minden alapvető készségre kiterjednek a kisgyermekek testi, értelmi és érzelmi fejlettségére tekintettel.

Leírás
Kulcsszavak
kisgyermek kor fejlődési jellemzői, fejlődési zavar, bölcsőde
Forrás