Az elektronikus kereskedelem elterjedése, és jogi szabályozása Magyarországon

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Az elektronikus kereskedelem és a vele összefüggő szolgáltatások rohamosan fejlődnek világszerte, napjainkra valóban nem jelentenek akadályt az országhatárok. A jogalkotásnak fel kell vennie a versenyt a terület fejlődésével, naprakésznek kell lennie az új megoldásokkal, és szabályoznia kell azt, mert a nem szabályozás, illetve a nem megfelelő szabályozás főleg fogyasztói oldalon nagy károkat okozhat, hiszen a fogyasztók vannak a legkiszolgáltatottabb helyzetben egy elektronikus ügylet alkalmával. Dolgozatomban az elektronikus kereskedelem magyarországi és Közösségi elterjedésével szeretnék foglalkozni, továbbá azzal, hogy a jogi szabályozás fel tudja-e venni a versenyt a kereskedelem e területének villámgyors fejlődésével. Végezetül pedig az UBER-ügy bemutatásán és jelenlegi helyzetén keresztül bemutatva azzal, hogy a nem szabályozás, vagy a nem teljes körű szabályozás milyen problémákat okozhat a jogalkalmazásban. Először mindenképp szeretnék néhány gondolat erejéig magáról az internetről, és kialakulásáról, hiszen az e-kereskedelem „piacteréről” van szó. Ezt követően pedig az elektronikus kereskedelem kialakulásáról, Európai Uniós és magyarországi jogi szabályozásáról, majd az általam problémásnak gondolt szabályázási területekről szeretnék néhány gondolatot írni, a teljesség igénye nélkül, hiszen a téma óriási, és egy szakdolgozat terjedelmének korlátai nem engedik a maradéktalan bemutatást, de talán egy könyv sem lenne elég a jogterület vizsgálatához.

Leírás
Kulcsszavak
e-kereskedelem, távollevők között kötött szerződés, Uber
Forrás