Serdülőkori szelfdiszkrepanciák a megküzdés és az énhatékonyság tükrében

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Jelen dolgozatomban azt a kérdéskört igyekeztem körüljárni, hogy a serdülőkori énképeltérések milyen kapcsolatban vannak a megküzdési stratégiákkal és az iskolai énhatékonysággal. Munkám kiindulópontját Higgins (1987), Bandura (1994) és Lazarus (1966, 1993) elméleti kerete jelentette. Kutatásom során több oldalról igyekeztem megvizsgálni azt, hogy az iskolai visszajelzések hogyan alakíthatják a serdülők énről alkotott vélekedéseit, illetve az alacsony vagy magas szelfdiszkrepancia-érzés hogyan függ össze a megküzdéssel, és mindez milyen relevanciával bír az iskolai énhatékonyságra.

Leírás
Kulcsszavak
szelfdiszkrepancia, megküzdés, énhatékonyság
Forrás