Félelemkeltő társadalmi célú reklámok üzeneteinek hatása a megküzdési stílus függvényében
Absztrakt
A szakdolgozat a félelemkeltő társadalmi célú reklámok (TCR-ek) hatásmechanizmusát vizsgálja a vizsgálati személyek jellemző megküzdési stílusának függvényében. A dolgozat fókusza a reklámüzenetek egyéb jellemzőinek tanulmányozására is kiterjed, például a félelemkeltés, a reklámtémák és a reklámingerekben megjelenített érdekek vizsgálatára. A szakdolgozat két empirikus vizsgálat eredményeit összegzi. Az alkalmazott reklámok a cukorbetegség, az autóvezetés közben történő mobiltelefon-használat, az állatfaj-kihalás, a nők, valamint gyermekek elleni erőszak és a klímaváltozás problémáit jelenítik meg. A vizsgálatok alapján levonható következtetés szerint, a TCR-eket megítélő személyek reklámüzenet-elfogadása nagyban függ attól, hogy a reklámok kinek az érdekében szólnak és milyen mértékben kontrollálható problémákat jelenítenek meg. A személyekre jellemző megküzdési stílusok pedig az érdek-kontrollálhatóság-üzenetelfogadás viszonyát módosítják.