Alapozó terápia a gyermekkori tanulási és pszichés zavarok kezelésére
Absztrakt
Szakdolgozatom során az átlagostól eltérő fejlődési ütemű óvodás,- és kisiskoláskorú gyermekek alapozó terápiával történő fejlesztését vizsgáltam, ezzel szemléltetve milyen problémák és nehézségek adódhatnak a fejlődés során. Azért tartottam fontosnak, mert az elmúlt években egyre nagyobb számban jelentkezik a tanulási nehézséggel küzdő, az várásokat teljesíteni nem képes gyermekek száma. Az általános iskola előtt álló óvodáskorú gyermekeknek olyan képességbeli elmaradása van, amelyet már óvodáskorban kezelni érdemes ezzel megelőzni a későbbi problémákat.Dolgozatom első fejezetében összefoglaltam azokat a fogalmi magyarázatokat és szükséges elméleti ismereteket, amelyek bemutatása fontos, hogy a gyermekek problémáit effektíven tudjuk megismerni és kezelni, úgy mint gyermekkori pszichés zavarok, magatartás és viselkedési zavarok. A következő részekben rávilágítottam, hogy a gyermek terápiás fejlesztése milyen keretek között és milyen eszközökkel történik, hogyan zajlik a felmérés és a terápia részleteinek összeállítása.