Az internetfüggőség prevalenciájának vizsgálata egy debreceni szakgimnáziumban

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A dolgozat témája az internetfüggőség prevalenciájának vizsgálata egy debreceni szakgimnáziumban, ezen belül pedig a gépész és informatika ágazatban tanulók eredményeinek összevetése. Kiemelt szándékunk megvizsgálni, hogy a magasabb szinten zajló informatikai tanulmányok milyen hatással vannak az internetfüggőség kialakulására. A témaválasztást az indokolja, hogy az okostelefonok és a mobilinternet elterjedésével, valamint az informatika megjelenésével az oktatásban már nincsen helyhez és időhöz kötve a használat, így könnyebben kialakulhat függőség is. Az internet világszintű elterjedésével napjaink fiatal generációjának már természetessé vált a világháló jelenléte. Ők már beleszülettek az internet világába, így könnyebben elsajátítják a használatát, mint az előző nemzedék (McCrindle – Wolfinger 2014). Ennek ellenére a nem kellő biztonsággal történő használat és az internetfüggőség egyre gyakoribb probléma a mai fiatalság körében, de sem a kiszűrésére, sem pedig a megelőzésére nem fektetnek igazán hangsúlyt az iskolákban. A gyorsan digitalizálódó környezetben fontos lenne, hogy átfogó kutatásokkal megvizsgálják, és az eredményekre alapozva megelőzzék vagy segítsék a már kialakult probléma kezelését. A kutatásban feltárt kiváltó tényezők segíthetnek az internetfüggőség megelőzési stratégiáinak kidolgozásában.

Leírás
Kulcsszavak
internetfüggőség, internethasználat, internet, problémás internethasználat
Forrás