Általános iskolai szegregáció a romák körében

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A szakdolgozat az általános iskolai szegregációt kutatja a roma tanulók körében, amely előfordul iskolák között és iskolán belül is. Az általános iskola az oktatási rendszer legfontosabb pillére, ha e szinten történik a diákok között szelektálás, az rányomja bélyegét egész életükre, középiskolai továbbtanulásuk megnehezedik. A szakdolgozat fő feltételezése, hogy a szegregáció jelensége megjelenik a magyar közoktatási rendszerben és számos negatív következménnyel jár együtt, amelyek végig kísérik a szegregált oktatásban részt vett gyermekek felnőttkorát, valamint munkaerőpiacion betöltött helyzetüket. A dolgozatban ismertetem a szegregáció okait és következményeit. Röviden kitérek két roma fiatal reszegregációs ügyére és egy szegregált iskola bemutatására. A dolgozatban áttekintem a roma népesség iskolázottságának alakulását, illetve az alacsony iskolai teljesítményt kiváltó tényezőket .A dolgozat fő következtetése, hogy az általános iskolai szegregáció jelen van a magyar iskolarendszerben, még ha bujtatott formában is, de megjelenik. Az iskolai esélyegyenlőtlenséget növeli és tovább örökíti az elkülönítés, illetve megerősíti a társadalom kettészakadását; a kirekesztett, mélyszegénységben élők és a jobb társadalmi helyzetű csoportokra.

Leírás
Kulcsszavak
Szegregáció, integráció, cigányság, oktatás
Forrás