Az angol GCSE és a magyar nyelvű érettségi matematika feladatsorainak gyakorlati összehasonlítása

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Tanári szakdolgozatomban a hazai matematika érettségi vizsgát és az angol oktatási rendszer érettséginek megfelelő matematika vizsgáját hasonlítom össze. A gyakorlati összehasonlítás célja annak vizsgálata, hogy a magyar tanulók más oktatási rendszer középiskolai tanulmányait lezáró vizsgáján hogyan képesek teljesíteni. Azt szeretném megtudni, milyen tényezők befolyásolhatják a tanulók teljesítményét, ha két olyan feladatlapot írnak meg, amelyek matematikai tartalma, és nehézségi foka lényegesen nem tér el. Mivel a két oktatási rendszer vizsgája némileg különbözik, ezért a 2017-es feladatok közül olyan feladatlapot állítottam össze, amely 45-45 perc alatt megoldható. A két feladatlapot párhuzamba állítva vizsgáltam a tanulók teljesítményét különböző szempontok alapján, figyelembe véve saját véleményüket is. Ennek eredményeképpen elmondható, hogy a feladatok szövege, leírása jelentősen befolyásolja a tanulók teljesítményét, amire tanárként érdemes odafigyelni.

Leírás
Kulcsszavak
GCSE, érettségi, matematika
Forrás