A bizonyítás és érvelés képességének fejlesztési lehetőségei tankönyvi elemzések tükrében

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatomban az érvelés és bizonyítás képességének fejlesztési lehetőségeit tártam fel két, a 9. évfolyamnak szánt matematika tankönyv elemzésével. A matematikai bizonyítások történeti bevezetője után, a bizonyítások megjelenése következik az iskolában. Részletesen elemzem a Mozaik Kiadó Sokszínű matematika 9. című tankönyvét és a Műszaki Kiadó Matematika 9. Gondolkodni jó! című tankönyvét. A tankönyvek elemzése után a következtetések levonása következik, a feladatok, felépítés, szövegezés közötti eltérések és hasonlóságok vizsgálata. Végül egy összegzéssel zárul a dolgozat, ahol egy pár összefogaló gondolat és jó tanács található.

Leírás
Kulcsszavak
tankönyv, 9.osztály, geometria
Forrás