A design szerepe a termékek és a vállalati arculat piaci sikerességében

Dátum
2007-07-26T12:08:41Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A dolgozatomban a design egyes kérdéseivel foglakozok, bemutatva azt, hogy nemcsak a termelő szektornak van lehetősége arra, hogy a design eszközeit felhasználva javítsa piaci helyzetét, hanem a szolgáltató szektornak is, az arculati elemek megtervezése által. A dolgozatomban tehát a design legújabb értelmezéséből indulok ki, mely széleskörűen, filozófiaként tekint a designra és nem csupán az ipari formatervezésre koncentrál. Célom, hogy tudatosítsam, a design több, mint formatervezés, vagy a termék feldíszítése. Az alkalmazási területi közül a product- és a corporate designt vizsgálom. Egy rövid történeti áttekintés után meghatározom a design fogalmi keretét, mely az idők folyamán igencsak kiszélesedett, sorra veszem a meglévő területeit. Ezt követően foglalkozom a formatervezéssel, melynek keretében kitérek az ergonómiai szükségszerűségre, a termékfunkciókra, a formatervezés alapvető kritériumaira. Szó esik majd a design stratégiákról. Ezek után következik a corporate design tartalmának meghatározása, majd a design pszichológiai vonatkozásainak vizsgálata, vagyis a forma, a színek és a betűk típusának hatása az emberekre. Sor kerül két gyakorlati példa bemutatására is. Végül pedig arról írok, hogy hogyan válhat a design a becsapás eszközévé.

Leírás
Kulcsszavak
design, ergonómia, product design, corporate design
Forrás