Kreatív tanulás a könyvtárban
Absztrakt
A dolgozat első részének elméleti kitekintője bemutatja a kreatív tanulást a könyvtárban összegyűjtve a tanulás fogalmának értelmezéseit, a tanulási stratégiákat és azok fejlesztési lehetőségeit, valamint a fejlesztőpedagógus szerep lehetőségeit a kreativitásra törekvő iskolai könyvtárban. A második rész a 12-14 éves korosztály körében végzett n=100 kérdőív alapján készült kutatáson alapul, mely hipotézisei azt vélelmezik, hogy a gyerekek nyitottak a produktivitás felé és annak céljai elérésében használják és kihasználják a könyvtár széles körű szolgáltatásait. A könyvtárak fejlesztő szerepe új lehetőséget nyit az általános iskolák életében. Ehhez a munkához, és annak elméleti alapjainak átgondolásához, a tudatos fejlesztő könyvtárpedagógiai munka megtervezéséhez nyújt olvasójának információkat a dolgozat.