A fogyatékosság megjelenítésének eszközei a mesében

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A meseolvasásnak és mesehallgatásnak nagyon sok pozitív és pótolhatatlan hatása ismert a gyermekek életében. Ahhoz, hogy a mindennapi nehézségekkel meg tudjanak küzdeni, nélkülözhetetlen a fontossága. Az egyik legfontosabb téma, amelyben hasznosítható, az a tabutémák feldolgozása. Többek között a fogyatékosság témaköre; hogy hogyan viszonylunk a fogyatékos emberekhez, hogyan segítsünk nekik, anélkül, hogy a személyes életterüket és önállóságukat sértenénk. A másik, véleményem szerint fontos dolog, hogy a fogyatékkal élő gyermekeknek segítséget adhatnak a mesék az állapotuk elfogadásában. Szakdolgozatomban szeretném bemutatni, hogy miként jelenítik meg a mesék a fogyatékosságot, és ezen belül a tanulási akadályozottságot, illetve, hogy a gyógypedagógusok mennyire ismerik és mennyire használják a mindennapi munkájuk során ezeket a gyermekirodalmi műveket.

Leírás
Kulcsszavak
fogyatékosság, tanulásban akadályozott, mese, tabutémák, érzelmi intelligencia
Forrás