Az internet oktatása középiskolákban

Dátum
2006-06-08T16:06:11Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Az Internetnek a középiskolai oktatásban betöltött szerepe ma Magyarországon még nem jelentős ugyan, de ezen a téren nem vagyunk jelentős hátrányban Nyugat Európával szemben. Bár az anyagi források hazánkban jóval szűkösebbek, mégis reális esély mutatkozik arra, hogy lépést tudunk tartani a világ élvonalával. Ha ezt nem tesszük meg, akkor menthetetlenül lemaradunk.

Főbb témák: •az Internet alkalmazásának lehetőségei a középiskolai oktatásban •a magyarországi helyzet elemzése •megoldandó problémák és már meglévő tapasztalatok •a fejlesztés lehetőségei Vannak jelszavaink: globalizálódó társadalom, Life Long Learning1, multimédia és még sorolhatnám. Ezzel szemben ott van a valóság: magyar átlagos középiskola, 10-15 elavult számítógéppel, a végletekig túlterhelt informatika tanárokkal. Sok még a tisztázatlan kérdés. Hogyan valósulnak meg majd ezek a jelszavak mindennapokban? Hogyan válhat például az Internet az oktatás mindennapos részéve, sőt annak alapelemévé, s ha már az, akkor hogyan lehetne azt minél hatékonyabban felhasználni a tanítás-tanulás folyamatában? Ezekre a kérdésekre keresem a választ szakdolgozatomban. Mindenekelőtt fontosnak láttam tisztázni az alapfogalmakat. A következő fejezetben azt szeretném bemutatni, hogy mire lehetne használni az Internetet egy magyar középiskolában. Fontos azzal is tisztában lennünk, hogy milyen most a helyzet, milyen tapasztalatokkal rendelkeznek ma ezen a területen a középiskolák, melyek a megoldandó problémák, végül a meglévő fejlesztési lehetőségek tisztázása volt célom.

Leírás
Kulcsszavak
internet, oktatás, www, multimédia
Forrás