Az oldatok témakörébe tartozó számítási feladatok tanítási lehetőségei és megoldási módszerei

Dátum
2006-06-09T12:07:36Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A kémia szakmódszertani részlegen régóta foglalkoznak a tanulás-tanítás vizsgálatával, nemcsak az elméleti, de a gyakorlati felhasználással is. Az általam választott tanítási módszer még nagyon új hazánkban, így nem is igen akad számottevő szakirodalma, de külföldön azért már vannak kísérleti eredmények. [1.] A szakdolgozatom konkrét célja az volt, hogy kipróbáljam a fogalomközpontú tanítási módszert az iskolai tanítás során, de a teljes módszer lépésről-lépésre történő megtanítására és begyakoroltatására nem volt lehetőségem. Ezért más módon próbáltam releváns adatokhoz jutni arról, hogy azok, akik hagyományos módszerrel tanulták a feladatmegoldást mennyire fogadják el ezt a szokatlan formát, átlátják-e a feladatot, illetve alkalmazzák-e, ha önálló feladat megoldásról van szó. Ezért egy felmérést végeztem gimnáziumi tanulók körében.

Leírás
Kulcsszavak
tanítási lehetőségek, közlő tanítási módszer, stratégiaközpontú tanítási módszer, fogalomközpontú tanítási módszer, oldatok hígítása, oldatok töményítése, fogalmi térkép, megoldási háló kiépítése
Forrás