Korszerű információtechnológiai módszerek bevezetése a mesterséges intelligencia oktatásába

Dátum
2010-06-18T10:47:39Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A mesterséges intelligencia tárgy gyakorlati kurzusának anyagát két nagy témakör: a gráfokban való keresések, valamint a kétszemélyes játékok algoritmusainak témaköre köré lehet csoportosítani. Mindkét témakör kiválóan alkalmas objektumorientált módon történő megközelítésre, ugyanakkor számtalan olyan optimalizálási lehetőséget is nyújt, amelyeket az objektumorientált megközelítés általánosításai elrejtenek a felületes szemlélő elől. Ez az utóbbi tény inspirált arra, hogy bizonyos problématípusok (problémaosztályok) esetén ne csak a magas szintű absztrakciót nyújtó objektumorientált lehetőségeket vizsgáljam meg, hanem más módszerekkel is megoldásokat adjak a kitűzött feladatokra.

The practical course of the subject Introduction of Artificial Intelligence covers two main topics: graph search algorithms and algorithms for two player games. Both topics are very suitable for object-oriented approach and give numerous possibilities of optimization which are hidden by the generalizations of the object-oriented approach. This fact inspired me in case of certain problem classes to examine not only the object-oriented approaches which give us high-level abstraction but to find solution to the given problems using other methods, too.

Leírás
Kulcsszavak
mesterséges intelligencia, artificial intelligence, állapottér-reprezentáció, state space representation, objektumorientált programozás, object-oriented programming, programozó versenyek, programming contests, PCRM kiértékelő szoftver, PCRM evaluation tool
Forrás