University of Debrecen Electronic Archive

Browsing by Author "Aszalós, László"

Sort by: Order: Results:

  • Nagy, Dávid
    Jelen dolgozatban azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy speciális (refl exív, szimmetrikus) relációkhoz megadjuk a bizonyítottan legközelebbi ekvivalencia relációkat. Ezek olyan relációk lesznek, ahol a nekik megfelelő ...
  • Kovács, Márk
    A Felhőkarcolók rejtvény (skyscrapers) játszásához szükséges alkalmazás fejlesztése. A rejtvény matematikai hátterének ismertetése, teljes leírás a szoftver működéséről, és annak fejlesztéséről.
  • Lengyel, Csaba István
    A szakdolgozatom a Fifteen logika játék IDA* algoritmussal való megoldási menetéről szól. Az általam elkészített program egy grafikus felülettel rendelkező játszható alkalmazás. Az implementált kereső algoritmus és ...
  • Nagy, Dávid; Aszalós, László; Mihálydeák, Tamás Sándor (2019)
  • Kazybaev, Emir
    Flood Puzzle is a combinatorial game for one player, based on the color-filling algorithm. Each cell of the board has an initial color from the previously determined color set and the goal is to fill the grid into monotone ...
  • Szalmasági, Ádám
    A szakdolgozat keretein belül egy, a számábrázolás témakörét feldolgozó grafikus program került elkészítésre. Az alkalmazás belső, logikai felépítése Java programozási nyelvvel, míg grafikus felülete JavaFX keretrendszer ...
  • Hasulyó, László (2010-05-27)
    Magyar nyelvsajátságának figyelembe vételével szórövidítő rendszer tervezése.
  • Király, Péter (2008-05-05)
    Három kör a háromszögben a maximális területet fedje le
  • Szabó, Dániel Péter
    Hogyan vezessük be a programozási tételeket. Egy "rövid" összefoglaló arról, hogyan vezessük be a tömb adatszerkezetet, és hogyan térjünk rá a programozási tételekre. Tematikus tervekkel, algoritmusokkal, kóddal, néhány ...
  • Szabó, Emánuel
    Az informatika tanítása során egyáltalán nincs könnyű dolga egy informatikatanárnak. Folyamatosan fejlesztenie kell magát, hisz az informatika tudományág nagyon gyorsan fejlődik. Ennek köszönhetően az informatikatanárok ...
  • Kalmár, Zoltán
    Szakdolgozatom részeként kialakítottam egy magyar nyelvű keretrendszert. Ebben a keretrendszerben bármilyen ismeretterjesztő, programozást megcélzó tananyag elhelyezhető. Másrészt demonstrációs célból a saját megfogalmazásában ...
  • Nagy, Katalin
    A szakdolgozat témája a kakuro rejtvények megoldása a mesterséges intelligencia egy eszközével, a kényszerkielégítő programozás segítségével. A szakdolgozatomat a logikai programozásban használt, Prolog programnyelv és ...
  • Hös, Gábor
    Sok olyan tananyag létezik az egyetemen, amelyet lehetne programmal is helyettesíteni a hallgatók számára. Ezáltal csökkenne az oktatók terheltsége, összpontosíthatnának olyan területekre a tananyagon belül, amelyet nem ...
  • Szabó, István (2013-01-18)
    A szakdolgozat témája egy iskola órarendjének elkészítése kényszer kielégítési módszerek alkalmazásával. Az órarend tervezésekor figyelembe vesszük a kerettantervet, a tanári igényeket, illetve az épület termeiből adódó ...
  • Szűcs, Marcell
    Dolgozatomban a Blue Nile nevű táblajátékot készítem el Android operációs rendszerre. Ez egy kétszemélyes táblajáték, amelyben a tábla hatszögekből épül fel. Kétszemélyes táblajáték lévén lehetőséget biztosítok élő személy ...
  • Magyar, Gábor (2012-06-11)
    Mesterséges intelligencia témakörben, egy kétszemélyes logikai játék, a Quoridor bemutatása: története, szabályainak ismertetése. Majd egy a felírt állapottér reprezentáció alapján a játék implementálása Java nyelven. ...
  • Nagy, Dávid (2013-06-06)
    Az olvasó betekintést nyerhet az informált keresőalgoritmusok világába. Ezek az algoritmusok valamilyen tapasztalatokra alapozott speciális tudását használnak a keresés során. Ezt a ötletet, vagy stratégiát nevezzük ...
  • Bóta, András (2009-05-29)
    A dolgozat célja a korlát-logikai programozás ismertetése, valamint alkalmazásának szemléltetése egy gyakorlati példán. Ez a példa a népszerű „kukac” játék egy változata, amiben a játékosnak egy játéktérben kell mozognia, ...
  • Kondor, László
    Szakdolgozatom alapja a 2019-ben kitört világméretű járvány a COVID-19, avagy másnéven a koronavírus járvány terjedése. A dolgozatban a járvány terjedésének modellezése történik. Maga a szimuláció folyamata a NetLogo ...
  • Szilágyi, Ádám (2012-04-23)
    A szoftver az Informatikai Kar oktatói és könyvtárosai számára nyújt segítséget a könyvek dokumentálása, rendelése, keresése és kölcsönzése során. A rendszer többfelhasználós, webes alapú és a kérések mindig elfogadható ...
 
 
Felhívjuk felhasználóink figyelmét arra, hogy a DEA "Egyetemi IP" és "Könyvtári számítógépek" elérési szintű dokumentumai kizárólag oktatási, kutatási, valamint saját tanulási célokra használhatóak fel, azt nem oszthatják meg az interneten és nem terjeszthetik. A dokumentum és a pdf megjelenítő védelmének megkerülése (másolás, nyomtatás, letöltés korlátozása) tilos.