University of Debrecen Electronic Archive

Browsing by Subject "mese"

Sort by: Order: Results:

  • Magyar, Bettina
    Napjainkban egyre többet hallunk a tanulási zavarok és köztük főként az olvasási problémák témaköréről. Korunk új „fertőző gyermekbetegségeként” tartják számon az olvasásban bekövetkező nehézségeket. Vizsgálatom során ...
  • Smajda, Anita
    Luigi Capuana, szicília író a Risorgimento korából. Szabadon választott meséinek fordítása és azok fordításelméleti jellemzése Pollmann Teréz nyomán. Népmese és műmese, valamint a magyar és olasz mesekultúra összevetése.
  • Galambos, Tímea (2013-05-09)
    Szakdolgozatomban a mese befogadását vizsgálom a befogadás-esztétika viszonyában. Mindemellett kortárs magyar meséket elemzek a gyermeki befogadás szemszögéből.
  • Vinczéné Antal, Beáta
    Ebben a műhelymunkámban a következőkre kerestem a választ: van-e különbség az audiovizuális eszközökön látott és a hagyományos módon meghallgatott mese befogadása között a gyermekek számára, és történt-e ebben változás az ...
  • Dobosné Gerzsenyi, Andrea
    Dolgozatomban a mesék hatásait vizsgáltam az óvodáskorú gyermekek körében. Kutatásaimat kérdőíves módszerrel végeztem, melyben arra kerestem a választ, hogy a rajzfilmek nézése háttérbe szorítja-e a meseolvasást, illetve ...
  • Rácz, Judit
    Az irodalmi élmények megalapozása, valamint a gyermekek világhoz és önmagukhoz való hozzáállása, a meséken keresztül már kisgyermekkorban elkezdődik. A 21. század gyermekei viszont a képernyők elé születnek, melynek ...
  • Karácsonyné Újhelyi, Andrea
    A szakdolgozat a mesével, a mese fejlesztésben betöltött szerepével foglalkozik. A dolgozat első részében bemutatásra kerül a mese, mint műfaj, a mesélés, a meseélmény. Arra is választ kapunk, hogy milyen szerepet tölt be ...
  • Ottmár, Judit
    A szakdolgozatom első részében fogalmakat tisztáztam a témát illetően. A továbbiakban a mese jellemzőiről, a mesélés jelentőségéről írtam az óvodás korú gyermekek életében. A gyermekek fejlődéslélektanát szakirodalmakkal ...
  • Husztiné Povelcsák, Ibolya
    Kutatómunkám első részében a mese és a kommunikáció fogalma áll középpontban. Ezt követően a gyermek és mese viszonya a központi téma. A mesék fontos szerepet játszanak a gyermeknevelésben. Dolgozatom célja, hogy felhívja ...
  • Szalai, Edina
    Mivel a kommunikáció túlnyomó része (kb. 90%-a) - különösen igaz ez kisgyermekek esetében - nem nyelvi, valamint metakommunikációs úton történik, ezért felmerült bennem néhány kérdés: Melyek azok a nonverbális eszközök és ...
  • Berki, Katalin
    A dolgozat a flow-élmény és a mese kapcsolatát vizsgálja. Arra keresi a választ, hogy a népmesék hallgatása képes-e öröm érzést kiváltani a gyermekekből. Az első három fejezet foglalkozik a flow jellemzőivel, a flow ...
  • Somogyiné Hock, Cecília
    Az idősotthont mutatom be, ahol dolgozom. Különböző foglalkoztatások vannak, amiket mentálhigiénés kolléganőim végeznek. Ezeket mutatom be, valamint a gyógytornászi munkámat. A mesékben amik többnyire időseknek szólnak, ...
  • Simon, Viktória
    Szakdolgozatom témája a Mese személyiségfejlesztő hatása az óvodáskorban. Azt a tényt igyekeztem bizonyítani, hogy a mese komplex módon gyakorol hatást a személyiség egészére. Dolgozatomban külön fejezetben vizsgáltam a ...
  • Szűcs, Gábor
    A szakdolgozat a mesék eredetével, kulturális és szociális szerepével foglalkozik. Azon kérdésre keresve a választ: Hogyan használható fel a mese eszköze a fejlődési folyamat elősegítésében és az olvasóvá nevelésben? Miben ...
  • Bárczai, Noémi
    A szakdolgozat elméleti részben a mesét több szempontból mutatom be, kitérek a látott és olvasott mesék közti különbségre, pozitív és negatív hatásaikra. Gyakorlati részében harmadikos gyerekek családjának és kedvenc ...
  • Koncz, Anett
    A dolgozat a mese és a média hatásait foglalja össze az óvodás korú gyermekek életében, és azt hogy hogyan célszerű mesélni a gyermekeknek. Ezzel a témával kapcsolatos szakirodalmakat dolgozza fel. A vizsgálat a szülők ...
  • Garan, Eszter
    Kisgyermekkortól kezdve a nevelés során rengeteg különböző információt adunk át a gyermekeknek, de nem egyszerűen csak ismereteket közlünk, átadjuk a világról alkotott képünket, kultúránkat, hitbeli beállítódásunkat, ...
  • Hoffmann, Katalin
    A dolgozatom fő témája az integráció és a másság elfogadásának elősegítése mesével. A mese lehet az egyik eszköz ahhoz, hogy azok a gyerekek is be legyenek fogadva, akik valamilyen oknál fogva nehezen integrálódnak egy ...
  • Rehó, Bianka
    A varázslatos, mágikus pillanatokért keltette fel érdeklődésemet maga a mese, mesepszichológia és mindenképpen valami hasonló témában szerettem volna kutatni. Az első könyv, amit ebben a témában olvastam, az Kádár Annamária ...
  • Váradi, Tünde (2006-08-03)
    A dolgozatomban be szeretném mutatni, hogy milyen eszközökkel, műsorokkal, csoportos foglalkozásokkal, vetélkedőkkel próbálom a mesét a gyerekekkel megszerettetni. A gyermek könyvtáros egyik fontos feladata, hogy élményszerűen ...